Jag tycker det låter som en kul överraskning att få en matkorg!
Du har fått av massor av tips ser jag:)
Tänk först och främst på:
Vad gillar dina föräldrar?
Jag skulle köpa något åt det här hållet om jag själv skulle göra en:
Kaffe, någon härlig doftande te, frukter, kanske 2 champis glas en champ.flaska, choklad-någon härlig modelförpackn.el färg, några fina servettförpackn. (kaffe/mat.) Någon form av korv, kanske fina marmeladburkar (du kan göra egna om du är pysslig och vill att det blir lite som minne-glasburk-sylt/marmelad ett lager en tunn bak-papper och en annan färg), olivolja med chili el annat (kan du oxå göra själv).....osv
Eller om dina föräldrar är tex insp. av tex asien så köp i den stilen tex asiaprodukter, skumpan o chockladpralinerna går dit med ;)
Men tänk på att inte inskaffa för mycket varor gemfört med korgens storlek, massor saker proppat ser inte snyggt ut.
Cellofan hittar du som sagt i nästan vilken butik som helst tror tom ica *haahhaaa* ja men Tiimari vet jag att har det iallafall, en rulle kanske kostar 20kr, hittar du inte så gå in i en blomaffär och be att få köpa av dem.
Längst ner i korgen kan du lägga något snyggt tyg, aluminiumfolie-silversidanupp och skrynkla ihop sig ;), hö(som man har t burdjur tex) el fr tex tiimari hittar du något mot kreppapper.
De mesta behövs inte köpas fr någon spec. butik utan "stan" räcker el coop el likn.