• Cassio­peija
    Äldre 2 Dec 08:53
    13691 visningar
    21 svar
    21
    13691

    Bra guldsmed i Göteborg?

    Jag har just använt sökfunktionen för att hitta tips på bra guldsmeder i Göteborg... Det gick inget bra...

    Är det någon som vill tipsa om en bra guldsmed för förlovningsringar i rödguld? Jag tar tacksamt emot alla tips!

  • Svar på tråden Bra guldsmed i Göteborg?
  • grön brud
    Äldre 2 Dec 09:07
    #0

    Vi köpte våra på Wranges i Olskroken. Mycket bra service och inte så höga priser som många tror.

  • C.A
    Äldre 2 Dec 09:16
    #0

    Jag kommer att köpa min vigselring hos nordstans guld. Helt kanon! De designar ringen helt enligt mina önskemål och rynkar inte på näsan om man tycker att det blir för dyrt och vill gå ner i storlekar på stenar mm.

    www.nordstansguld.se

  • Cassio­peija
    Äldre 2 Dec 15:11
    #0

    Tack för tipsen!

    Jag var faktiskt inom Nordstans Guld idag och tjejen som var där verkade jättetrevlig och skrev upp adresserna till både Schalin och Fuab.

    Fler tips mottages tacksamt!

  • Meliss­a
    Äldre 2 Dec 15:45
    #0

    Jag kommer köpa min vigselring hos juvelerare George Antar på Linnegatan 28, han gör ringarna själv så att man kan titta på modeller, ändra och eller beställa som man vill ha, bra priser har han också

  • raggar­havre
    Äldre 3 Dec 12:01
    #0

    Jag får väl rekommendera nordstans guld jag med (igen), för guldsmeden var så himla trevlig och duktig. Dessutom gav han oss jättebra priser.

  • Cassio­peija
    Äldre 3 Dec 12:15
    #0

    Vi ska absolut ta en titt på Nordstans Guld, det är ju flera som rekommenderat dem i andra trådar också. Tack!

  • Syssa
    Äldre 3 Dec 12:27
    #0

    Vi har också köpt våra förlovningsringar på Nordstans guld och de blev jättefina. Jag vill dock varna att alla som jobbar i butiken bemöter inte lika trevligt!!! När vi beställde våra ringar fick vi hjälp av christian och han var väldigt hjälpsam. När vi däremot skulle hämta våra ringar så fick vi "hjälp" av en äldre dam. Vi upptäckte i affären att graveringen inte blivit gjord enligt vad vi hade beställt, och dessutom hade betalat extra för. När försiktigt påpekade detta fick vi ett väldigt otrevligt bemötande av damen som sa "att det var minsann inte deras fel att det inte var rätt gjort". Detta följdes av en hel radda annat som jag inte har lust att skriva här men det var inga trevliga saker. Vi blev chockade och mycket besvikna eftersom vi tidigare blivit så trevligt bemötta. Kontentan är att om ni skall gå till Nordstans guld, välj, om möjligt, att få hjälp av någon av de yngre som jobbar i butiken. De är toppen!!

    Vi är idag mycket nöjda med våra ringar! Förlåt att det blev lite långt!

  • Cassio­peija
    Äldre 3 Dec 12:49
    #0

    Syssa
    Oj, vad tråkigt! När jag var inne och kollade igår var det en av de yngre jag pratade med och jag fick ett jättepositivt intryck. Ska verkligen försöka se till så man väljer "rätt" person!

  • Syssa
    Äldre 3 Dec 13:37
    #0

    Vi fick också ett jättebra intryck när vi var där och beställde våra ringar. Vi valde dem för att de var så trevliga till och med. Jag hoppas att damen i fråga "bara" hade en dålig dag. Vi blev i alla fall nöjda med ringarna till slut och det är ju vad som räknas i sista ändan!

  • raggar­havre
    Äldre 3 Dec 21:25
    #0

    Försök att få träffa guldsmeden (christian) för de andra verkar inte alls lika kunniga som han (inte så konstigt kanske), det var vårt intryck.

Svar på tråden Bra guldsmed i Göteborg?