• Satirnine

Billiga förlovningsringar!

Hej!

Jag och min pojkvän har nu bestämt oss att vi ska förlova oss efter vårt 1,5 år långa förhållande. Vilket glädjer mig mycket!!
    Vi vill gärna ha billiga förlovningsringar eftersom vi båda är fattiga studenter.
    Har någon några tips på hemsisor som har det?

Priset ska ligga på under 500 kr och ringarna ska inte vara i silver.

Mvh Elin

• Svar på tråden Billiga förlovningsringar!
  • Darling1

500 kr för båda ringarna eller per st?

• Satirnine

Det ska vara per ring, men jättebra om det är för båda. ursäkta otydligheten

Mvh Elin

• Jomenvisst

Kolla in www.titanringar.com alt Ringar från FO design de har ringar i rostfritt stål. Jätte coola. Annars så kolla i antikaffärer el liknande.

• miramir

tänk bara på att hitta ringar ni gillar, kanske värt att lägga någon krona extra, ni ska ju förhoppningsvis dras med dem resten av livet.. :)

• Hästsson

Hej Satirnine!

Vill bara säga att jag och min kille också är "fattiga studenter" men vi valde ändå att lägga ut en slant på våra förlovningsringar. Eftersom vi kommer bära dem hela livet ville vi ha några vi verkligen gillar och det kan vara värt att snåla ett tag om man sen kan få den ring man vill ha!

Annars kan ni väl kolla på Guldfynd och liknande som brukar ha såna där erbjudanden "få den billigaste ringen för 1:-". Har ett par kompisar som hittade en ring till killen för ca. 1100:- och så fick tjejen sin för en spänn. Då blir det ju rätt billigt!

• flickven

vi hittade ringar vi gillade för en liten peng, vi köpte järnringar från elindesign.com och är jätten nöjda tror vi betalde 400kr/st

• hevvy_

Vi är också fattiga studenter... men vi avvaktade och förlovade oss efter sommaren då man jobbat lite och skatten hade kommit... eftersom vi ville ha vitguldsringar och inget annat!!

• Polski

Hej, jag bor i Polen och här är ringarna rätt billiga. Kolla på www.apart.pl går kanske att beställa!

• Nyfiken gul , nu fru

bästa sättet är ju att gå runt själv o titta personligen på ringarna.. På bilder är ju ringarna förstorade och detaljer man förälskar sig i på bilden kanske inte alls syns i verkligheten...

Nu i jultid brukar guldsmeder dessutom ha fina förlovningserbjudanden...

• plainol

Kolla på www punkt guldgruvan punkt se. Gå in under ringar, förlovningsringar, under 600 kr.

Vi är också fattiga studenter och har inga ringar alls just nu, men det blir nog nån billig ståltrådsbit så småningom. Tycker inte alls att man "måste" lägga ner massa pengar på ringen för att man ska ha den hela livet! Mannen tänker jag behålla hela livet, men ringen kan man faktiskt byta ut om man absolut vill ha något maffigt i framtiden.

• Forsfors

har för mig att jag sett att guldfynd har ett sånt där förlovningserbjudande nu, att man får den mindre ringen på köpet när man köper förlovningsringar, så ni kan ju kolla med dem om de fortfarande har det erbjudandet.

• Katzz

Gå runt och kolla. Ringarna ser annorlunda ut när dom kommer på era fingrar. Kanske inte alls stämmer.

• Satirnine

Tack så mycket för alla tips!
    Har hittat fina ringar på hellkes som verkade intressanta.
    Min pojkvän tycker vi ska ha några i silver (har sett 2 st för 350 kr) Men det tycker jag verkar lite simpelt.

Eller vad säger ni?
    Mvh Elin

• miramir

silver brukar ju slitas och förändras mer med åren. Ibland blir det tom riktigt fult. Dessutom är det vanligare att reagera allergiskt mot silver än guld. Silver är hemsk vackert, men jag skulle nog inte välja det till en ring att ha varje dag resten av livet

• Darling1

Jag och min pojkvän valde ringar i silver, men vi kommer byta ut dem snart eftersom vi gifter oss till sommaren och jag har jättesvårt att hitta en snygg vigselring i just silver.. så det blir att vi byter ut våra ringar till guldringar nån gång när vi hittar några vi gillar!

Svar på tråden Billiga förlovningsringar!