Hjälp!! Axelbanden åker ner! Bröllop 4dec
Mina axelband på min brudklänning ska ligga långt ut på axlarna och dom åker ner hela tiden. Vi har försökt att justera dom men det hjälper inte. HJÄLP!! Vad gör jag??
Mina axelband på min brudklänning ska ligga långt ut på axlarna och dom åker ner hela tiden. Vi har försökt att justera dom men det hjälper inte. HJÄLP!! Vad gör jag??
Kan du inte pröva hemma om det funkar med bubbelhäftande tejp? Eller är det jättetunna axelband?
Kanske att försiktigt trockla fast genomskinliga bh-band på insidan!!!
Dom är ju i gummi och sitter nästan fast.
Lycka till!!!
Sy fast ett bomulls band eller fäst det med två trycknappar på undersidan av axelbanden på klänningen. Sen stoppar du in BH-axelbanden däri och knäpper fast. Nu kan de inte åka ner eller titta fram. Smart va!
...Fårstår du hur jag menar? Annars kan jag försöka förklara nogrannare...
Det är tunna band så jag kan försöka med dubbelhäftande tejp kanske. Dom är ca 5 mm breda så jag har axelbandslös bh. Kan man köpa det i vilken affär som helst?
Ja, det tror jag. Men innan du testar, hör med nån bröllopsbutik om inte de kan hjälpa dig.
Eller så tar du lite kroppslim på banden. Vips så stannar dom kvar.
Inte svårt att tvätta bort och syns inte
Vad är kroppslim? var får man tag på det? Låter som en bra produkt!
Vart köper man kroppslim??
*puff puff*
*puffar*
Hej !
Har hort att handbollsklister ska fungera lika bra. Finns nog i sportaffar.
Annars anvander jag "Hollywoodtape", men jag vet tyvarr inte var man far tag pa det i sverige.
Lycka till.
Hade samma problem lagom till den 4 december, men fick det fixat igår med små band att haka fast BH-banden i, precis som Mia.Maria tipsar. Funkar kanon!
Hej hopp igen, var borta hela dagen igår och har inte hunnit läsa denna tråd igen innan.
Kroppslim kan vara svårt att få tag i (trilla inte i marken nu) men en del sexbutiker har haft det. Men även en del som kroppsmålar har det. Jag köpte av en som håller på med kroppsmålning.
Men vet du va, handbollsklister funkar exakt lika bra och är billigar. Kliv in på Intersport och handla.
Lycka till.
I annat fall får du le lite sexigt och vara sexig när bandet halkar ner en bit (ha ha)
Var faktiskt ock köpte kroppslim igår efter letande på internet. Skrattkammaren i Stockholm hade 10ml för 15 kr och ska fungera. Samma som man sätter på läppen för att låtsat mustaschen ska sitta kvar. :) Vi hoppas på det, annars så får det gå som det går. Tack för alla tips. Nu får vi bara hoppas att maken säger ja och att allt är frid och fröjd.