• Espera

Bröllopsklänning med lång ärm?

FINNS det inte bröllopsklänningar med lång ärm? Jag tittar överallt, både på nätet, bröllopsbilder i tidningen, i affärer, efter bröllopsklänning med lång ärm. Har ett fult ärr på underarmen som jag itne vill visa...
    Tips någon?

• Svar på tråden Bröllopsklänning med lång ärm?
  • Vinterbrud2004

Har sett flera med lång arm eller med 3/4-ärmar.

Gå ut på bridesave.com och vidare in på "Gowns" och välj sedan under rubriken "sleeve" ..där finns flera kategorier med långa ärmar :)

Vet att Nixa också har en (eller säkert flera) med chiffongärmar.

Har du kollat på Ebay?
    Där finns nästan allt :)

Eller så är mitt bästa tips att du hittar en bild på den klänningen du vill ha och sedan mailar denna tjejen på Ebay, hon finns i Kina och syr upp det mesta.
    Supertrevlig och BILLIG :)
    Väntar själv nu på min klänning från henne (skickade en bild på ett liv som hon sydde åt mig).

Vet även flera som köpt av henne och är supernöjda och även köper därifrån igen :)

Här är en länk till en av hennes klänningar..
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8147863497&fromMakeTrack=true#ebayphotohosting

• Tuve04

Först var jag också inne på att ha lång ärm och hittade flera med trumpetärm som gick över hela armen. Valde till slut en med halvlång ärm.

• f.d. Svart brud

Jag har sett massor.
    Om du mailar mig din adress, så ska jag tota ner några länkar åt dig!

info@svartbrud.se

• Loka

Jag ska ha lång ärm, kanske inte en direkt vanlig brudklänning men jag gillar modeller som inte är "för mycket" brud.
    Har för mig att på designerns hemsida finns flera mer vanliga brudklänningar, men med "lösa" ärmar eller boleros ovanpå.

Här är länken till min klänning, kan du knappa dig vidare om du vill:

www.confetti.co.uk/fashion/fashion_search/dress_search/dressdetails.asp

• borchmo

Jag hade också bestämt mig för en långärmad klänning då jag ska gifta mig uppe i fjällen nu i december. Det var dock omöjligt att hitta en som var modern. Att beställa en klänning via internet vågade jag inte. Nu har jag valt en klänning med axelband, men till den så ska jag ha långa handskar. Jätte elegant men samtidigt lite tufft tycker jag. Det finns handskar "utan fingrar" vilket gör att det lätt att sätta på ringen samt så är det enligt gammal sed helt OK att äta med sådana handskar på sig

• IA!

Kan rekommendera Nixa de har flera med ärm både med eller utan släp. se www.nixa.se

• Snuttegurkan

Vad e det för modell du är ute efter?
    Vill du ha öppet vid nyckelbenen och axlarna ? Hurdana ärmar? Trumpet?

• LasPalmas

Tuve04

Har också letat efter trumpetärmar.Var har du hittat sådana?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Bröllopsklänning med lång ärm?