• Fröken W

Någon som gift sig på Utö och har foton att visa?!

Vi ska gifta oss på Utö, i Utö Kyrka och ha middag/fest på Utö Värdshus. Är det någon som har gift sig där och vill visa lite bilder? Eller vill berätta vad man ska tänka på, vad man borde/inte borde göra etc... Skulle bli jätteglad...

• Svar på tråden Någon som gift sig på Utö och har foton att visa?!
  • tullo

jag har extremt dåliga erfarenheter av utö! vi var där och campade. så håll dig borta från regn och brännboll ska det nog bli bra

• Texas

Jag hade min möhippa på Utö och tyckte det var otroligt mysigt där. Vi åt middag på värdshuset och maten var verkligen kanon god. Lycka till med bröllopet blir nog jättefint.

• Fröken W

Tack texas, vi hoppas ju att det blir bra...

Tullo, har dina erfarenheter med bröllop på Utö att göra??!! Vi hoppas givetvis på solsken (det är ju dock inget vi kan påverka) och vi ska varken campa eller spela brännboll..

• Jomenvisst

Vilken tid på året ska ni gifta er där?

Det finns annars ett ordspråk som säger

Ön som gud glömde Djävulen inte ville ha Som militären köpte; Utö.

Sommartid är ön jättefin men vintertid usch fy och tvi. Det kan vara rått och lerigt. Ett tips är att kolla in hemsidorna som finns länkar till om du går in på www.haninge.se

• tullo

nej jag förstod det.......
    ber om ursäkt för att jag yttrade mig om det.

• soontobeeMRS

Jag har varit på bröllop på Utö och det var ett av de vackraste bröllopen jag varit på!! Det är ju så fint vid kyrkan och man åker båt dit och det är ju idyllen, i alla fall för mig!
    Jätte, jättebra allting! Lycka till!

• Fröken W

soontobeeMRS: Tack, det känns skönt att höra! Tyckte att det var lite väl negativa tongångar längre upp i tråden....

• Milan

Hej Fröken w!
    Vi ska också gifta oss på Utö nästa sommar. Vore roligt med kontakt eftersom jag inte vet någon annan som har varit/ska vara där. När ska ni gifta er? Vi har bokat 2 juli. Om du vill maila så är min adress malinberggren@swipet.se

• Mrs H

Hej Fröken W,

Vi gifte oss på Utö den 2 augusti 2003 och det var helt underbart!

Kristina Ljunggren vigde oss under en fantastisk bröllopsceremoni i "Skärgårdens katedral". Från Kyrkviken till Gruvbryggan åkte jag och min man i egen båt och våra gäster i hyrd färja. I hamnen mötte häst och vagn att ta oss uppför backen och på gräsmattan med utsikt över hamninloppet dukades det upp skärgårdsbuffé och skumpa för våra 70 gäster. På kvällen hade vi en mer intim middag inne på Värdshuset med cirka 25 nära och kära.

Jag kan varmt rekommendera Utö om du och din blivande gillar skärgården! Hör av dig om du vill.

Här är lite amatörfoton på en enkel hemsida geocities.com/sannaopatrick/index.html.

Kram Mrs H

• Fru Larsson

Jag och en av mina söner var på Utö för ett par år sedan och jag föll pladas för denna underbara ö! När vi kom till kyrkan så bestämde jag mig för att där vill jag gifta mig. Nu blir inte mitt bröllop där av olika anledningar men jag tycker du gör ett toppenval! Mrs H: Underbara bilder!

• Fröken W

Ja visst är det fint där ute! Vi föll också pladask för kyrkan, den är en riktig "änglagårds-kyrka"! Idag har vi äntligen bokat datum också - 20 augusti!! Det blev fritt att boka först idag, så vi låg på telefonen direkt kl 10.00 imorse när man kunde börja ringa!

Svar på tråden Någon som gift sig på Utö och har foton att visa?!