• mkt flytningar

    Ons 17 nov 2004 14:40 Läst 45171 gånger Totalt 14 svar
    Maria Magdal­ena
    Visa endast
    Ons 17 nov 2004 14:40

    Jättepinsam fråga, jag vågar knappt ens fråga barnmorskan men här är man ju anonym.

    Jag har plötsligt fått jättemycket och slemmiga flytningar (det var som gele, guäck)+ att det känns lite konstigt där nere. Det hände igår och idag är det fortfarande så.

    Vad kan det bero på?

    Jag har inte haft sex på drygt en vecka eftersom sambon har vart bortrest.

    Jag har slutat med p-piller tillfälligt för att se om det påverkar min lust. Men kan det påverka?

    Köpte receptfritt "Lactal" från apoteket i hopp om att det hjälper.

    Bör jag gå till barnmorskan när det e såhär??

  • Ons 17 nov 2004 14:46 #0

    det är inte så att du har ägglossning då??

    Då kan det komma sega flytningar...

  • Squeez­etoy
    Visa endast
    Ons 17 nov 2004 14:52 #0

    Så länge det inte luktar illa eller är missfärgat ska det inte vara något fel. Flytningarna varierar över månade och som Nyfiken Gul skrev så kan ägglossning ge ett segt slem, det finns dom som använder konsistensen på flytningarna som preventivmetod.

    Men du kan ju ringa och fråga en barnmorska/gynekolog om du är orolig. De har tystnadsplikt och jag tror att du säkert skulle kunna fråga anonymt under en telefontid t ex.

    /Ingrid

  • Maria Magdal­ena
    Visa endast
    Ons 17 nov 2004 15:13 #0

    Mmm.. Jag läste på internet att det kan bero på ägglossning.

    Jag har bara aldrig varit med om att det har varit så mycket!

    Kanske kan det vara en påverkande faktor att jag har gjort ett uppehåll med p-pillrena..

  • Brudjo­jo
    Visa endast
    Ons 17 nov 2004 16:06 #0 +1

    Hej!
    När jag slutade med p-piller fick jag också jättemycket slemmiga flytningar, kan vara slemproppen som finns där när man äter p-piller som lossnar...

  • Maria Magdal­ena
    Visa endast
    Ons 17 nov 2004 16:12 #0

    OJ! Ja, det låter ju logiskt.. :)

  • Lejone­t
    Visa endast
    Ons 17 nov 2004 17:36 #0

    Du kan ha fått en svampinfektion, de ser inte alltid likadana ut. Ibland behöver det inte ens klia eller svida utan flytningarna blir rikliga och geggiga.

  • The Angel
    Visa endast
    Ons 17 nov 2004 18:12 #0

    Jag tycker att det låter som ägglossning. Jag har också så ett par dagar vid ägglossning. Det har kommit de senaste åren och är normalt.
    Men är du orolig så sök upp en barnmorska. Det är bättre att få klarhet än att oroa sig.

    /Felicia

  • Lise-L­otten
    Visa endast
    Tor 18 nov 2004 12:09 #0

    Jag tror liksom de flesta andra här att det låter som ägglossning, men kolla upp det försäkerhets skull hos gyn. Jag var nämligen på en vanlig cellprovstagning och i samband med den jag besked på att jag hade en liten infektion på livmodertappen och fick en kur på tre vagiatorer. Jag hade haft lite mer flytningar än vanligt men inte tillräckligt för att jag skulle reagera utan trodde också att det berodde på ägglossning. Efter behandlingen försvann besvären helt.

  • Forsfo­rs
    Visa endast
    Tor 18 nov 2004 12:13 #0

    Maria Magdalena: När man äter p-piller så får man ju inte ägglossning, så det är helt naturligt att du inte haft liknande ägglossningsflytningar förut. mensen man får när man äter p-piller är ingen riktig mens utan en mensliknande blödning. så har i allfall jag fått det förklarat för mig.

  • Maria Magdal­ena
    Visa endast
    Tor 18 nov 2004 12:20 #0

    Tack för alla era kloka svar och all hjälp. Jag är inte orolig längre (och smått chockad) som jag var i början men det kanske e lika bra att jag bokar tid hos barnmorskan.

    Jag funderar ändå på att diskutera Nuvaring med henne.

    Tack åter igen, ni snälla och omtänksamma människor!

  • Forsfo­rs
    Visa endast
    Tor 18 nov 2004 12:22 #0

    ja gör det för säkerhets skull, nu har du ju lite möjliga orsaker att fråga henne om, då kanske det känns lättare.

  • Tor 18 nov 2004 15:43 #0

    Maria Magdalena jag tycker att du ska gå och köpa dig ett graviditetstest. När jag blev gravid så ändrades mina flytningar och blev ungefär som du beskriver.
    Eftersom du dessutom tagit ett uppehåll i P-pillren så är det ju högst möjligt.

    Lycka till!!

  • Maria Magdal­ena
    Visa endast
    Tor 18 nov 2004 18:19 #0

    mamma mia!

    nu blev jag riktigt skraj! Jag får springa t apoteket imorgon efter att ha bokat tid hos barnmorskan så blir jag dubbelt säker.

  • Tis 17 mar 2015 15:42 #14

    Hej

    Jag slutade med ppiller för va 2 veckor sedan och hade under första veckan min p-piller-mens. Jag har sedan haft ett oskyddat samlag med sambon då vi vill försöka bli gravida

    Några dagar efter detta har jag haft bruna slemmiga flytningar någon gång per dag

    Vad tror ni detta beror på?

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll