• Pixie

OT: hjälp mig med idéer till maskerad!

Jag skulle behöva lite hjälp från alla kreativa BT:are!

Jag ska på nyårsmaskerad och det brukar vara jättekul! De flesta som brukar komma har alltid genomtänkta och roliga kostymer... Jag vet att flera som ska dit redan vet vad de ska vara och redan har börjat förbereda sig. Mitt problem är att det verkligen står helt still i mitt huvud vad jag och min man skaulle kunna vara...

Jag behöver er fanatsi! Jag hade kanske tänkt mig att vi båda skulle klä ut oss i samma tema, kanske med inspiration från ngn klassisk film eller TV-serie eller liknande. Annat tema är förstås lika välkommet. Inga idéer är dåliga, det enda förbehållet jag har är att det ska vara möjligt att fixa kostymen överhuvudtaget och att priset ska vara någorlunda billigt. Och inga plastmasker för ansiktet...

Kom igen nu BT:are, blända mig med er kreativitet, jag vet att ni kan!
    Tack!

• Svar på tråden OT: hjälp mig med idéer till maskerad!
  • elis

Jag tyckte det var väldigt kul att sminka mig svart och ha en peruk med krulligt hår. Först var det ingen som kände igen mig men sen när man skrattar förstår de vem det här.

Det finns tuber med svart färg och en peruk kan ju inte vara så dyr.

Nu vet jag ju inte hur du ser ut normalt, det kanske inte är någon skillnad. Själv är jag blond och väldigt ljus i hyn så det blev stor skillnad.

Färgen är lite svår att tvätta bort, men man kan ju hjälpas åt i duschen.

• elis

Något annat jag alltid velat klä ut mig till är banan, med armarna som två skalflikar. Skulle dock behöva ett bra mönster, så om du tar denna idéen till ditt hjärta så får du gärna dela med dig av mönstret.

Din kille skulle ju kunna vara en annan frukt, eller kanske en purjolök enligt samma tanke som bananen men med annat tyg.

Jo, jag är seriös, även om jag inser att det låter lite speciellt nu när jag skriver ner det.

• Loka

Oj, jag har ju en hemlig dröm om att få klä ut mig till ett fullfjädrat luder någon gång . Din man kan ju vara din hallik .

Filminspirerat:
    Grease
    Tarzan (kan bli kallt för din man)
    Borta med vinden (kan också bli kallt)

....17-1800-tals par, med vita peruker och stora kjolar, med en sån där mask att hålla framför ansiktet.

Tänker vidare och återkommer om något dyker upp.

• Maria Magdalena

katt och mus
    kanin och morot?!
    herde och får
    kossa och bonde

vampyr och snygg tjej med två blodiga "hål" i halsen?!

Shrek och söta prinsessan

munk och nunna

• Pixie

Åh vad många bra tips!

"Borta med vinden" har jag funderat på, men har insett att det blir stört omöjligt att sy en klänning som ens skulle likna Scarlett O'Haras kreationer!
    Stålis och Lois Lane var bra!
    Fullfjädrat luder och hallick skulle nog i och för sig gå hem väldigt bra i sällskapet... Tål att tänkas på!

• kira03

wow! jag älskar maskerader!!! Sist jag var på en var det "chartertema". Helt underbart; jag och min kusin var sven Melander och hans polare i Sällskapsresan (vi är tjejer). Enkelt att fixa med fula kepsar, bakåtkammat hår, polisonger och egenhändigt fixade t-shirtar (blå med tryck:Ikväll får 107 svenskar gonorré och gula kronor) hängiga jeans och ett par träskor!!! Sååå skönt att slippa tänka på läppglansen... Kolla www. eksons. se också för maskeradteman!!!

• kira03

Någongång skulle det vara kul att ha en "apkostym" också... Då vet ingen vem man är...

• Mastermind

Ett litet tips, bara.. eksons.se har ett stort utbud av maskeradprylar om du behöver inspiration. :)

• Pixie

Tack för tipset om eksons! Bra priser!

Svar på tråden OT: hjälp mig med idéer till maskerad!