Bröllop på Marstrand
Hej!!!
Någon som gift sig i Marstrands kyrka?
Vi gifter oss där i augusti och skall ha festen på "Båtellet", restaurang Drott.
Finns det någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Hej!!!
Någon som gift sig i Marstrands kyrka?
Vi gifter oss där i augusti och skall ha festen på "Båtellet", restaurang Drott.
Finns det någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Sök efter en tidigare tråd "Marstrand", vars senaste inlägg är från 2004-03-19. Där står det lite om hur vi gjorde sept 2003 på Marstrand/Båtellet/Drott.
Tack "Relax"!
Hej linalus....
Jag gifter mig också på marstrand i augusti.. Fast vi ska vara i fästningen...=) Hur går det med planerna?
Hej jenna!
Det var ett bra val fästningen.Vi var där för 2 års sen helt underbart.Vilken lokal god mat,och mysigt.
Jennan: Jo, planeringen går hyfsat! Få se, fotografen är klar, klänningen beställd, kyrkan bokad, socitetshuset är bokat för festen, och menyn spikad. Har bokat rum för natten på Villa Maritime.Kollar lite smått på olika sorters inbjudningar och program, men det är ju inte jättebråttom med! Du då?
Ja vi tror att de mesta en klart.. ska kolla klänning nu under mellandagarna.. hoppas på lite folk då..=)Vad e d för klänning? och var har du hyrt/köpt den? Vi har bokat upp 16 rum på hotell nautic. Billigt och bra och eftersom vi har släkt som inte bor jättenära kan de vilja sova över plus att vi kommer ha gäster från USA och tyskland. Men som jag skrivit i min tråd så får du gärna svara på min hotmail: jennie_ryberg@hotmail.com
Kram!
Anni66:
Var det bröllop? Ditt egna eller som gäst? Var var ni?
vi ska gifta oss på Södra Strandverket, Marstrand, i Augusti. Någon men erfarenhet därifrån?
Betsy: Gifter ni er den 20 augusti?
är också nyfiken på södra strandverket! betsy05: får man ha egen mat och dryck, hur många personer kan man vara?
På Södra Strandverket (www strandverket se) kör dom hela arrangemang, se nedan.
Trerätters. I middagen ingår mousserande vin som välkomstdrink, ½ flaska vin till maten, kaffe, levande ljus, serveringspersonal samt lokal med bar. Pris: 470 kronor/person exklusive moms vid minimum 20 gäster.
Maila till adressen på hemsidan så skickar dom menyförslag (det gjorde dom till oss i alla fall).
Dessutom har Marstrands Seglarsällskap en lokal (max 50 pers) där man kan fixa festen själv men den kan man bara hyra om man är medlem.
Hoppas att det var till någon hjälp.
/050820
eh, va! betalar ni 470 per person på Södra Strandverket? Jag betalar mycket mer! Är det verkliogen 2005 års pris?
betsy05: 470 plus moms så det blir väl sådär 650 kr
Vi ska vara på MSS och antingen köra catering eller laga själva.