• LinaP

Billig bröllopspresent?

Är här någon som kan hjälpa mig med bra tips på billiga bröllopspresenter? Ca 200:- Tar tacksamt emot alla förslag!!

• Svar på tråden Billig bröllopspresent?
  • Ejlis

Presenter från dig eller till dig?

Det finns ju MASSOR av saker som kostar mindre än 200kr...
    Böcker, cd-skivor, presentkort, biobiljetter, porslinsdelar (om de/du samlar) et c. et c....

• LinaP

Tack för tipsen!
    Till saken hör att vi har inte så bra kontakt med brudparet.. men samtidigt vill man ju ge ngt lite originellt..

• LinaP

Det är presenter FRÅN mig!!

• Ejlis

LinaP:
    OK, FRÅN dig!
    Vi fick en hemmagjord receptbok i förlovningspresent. Det var ett svart album med utskrifter i A5 på olika papper. Recepten var valda med tanke på att vi är vegetarianer och älskar choklad. Det var nog en "billig" present, men vi blev väldigt glada och vi uppskattade allt jobb bakom.

• Jema

* Presentkort
    * Kokbok
    * Snygga salladsbestick (i trä eller rostfritt)
    * Vinflaska
    * Handdukar (i en neutral färg = vita, beiga, gråa)
    * Presentkorg (ost, kex, vin, marmelad, frukt, ljus, servetter mm)
    * Bio-biljetter
    * Pläd

Jema

• Majlo

Hej!
    Du skulle kunna köpa finare sortens kryddburkar eller teer ifall de är tedrickare. En vacker ask med finare chokladpraliner, en lyxig variant av badrumsartiklar i en fin box eller ett extra gott vin?

Personligen tycker jag att det är bättre att ge sådant som man gör av med ifall man inte känner personerna så väl. Prydnadsföremål eller liknande kan bli helfel om man inte känner till personernas smak väl.

M.

• loppran

Köp två enfärgade badlakan i fin kvalitet (två olika fäger), och brodera brudparets respektive förnamn i matchande färg på handdukarna. Bara kedjestygn t ex är inte så svårt men blir väldigt fint.

Det är ingen dyr gåva men den har blivit väldig uppskattad, och det är lätt att slå in den fint, t ex med vackra badkulor så ser den ännu lyxigare ut.

Svar på tråden Billig bröllopspresent?