• Alexandra74

Erfarenhet av de som köpt av Garamaj??

Hej,

Har varit hos Garamaj idag. Tänkte gå in här för att se om andras erfarenheter. Fick mig ett gott skratt när jag läste: Varning för Garamaj. Jag förstår precis vad ni menar, man blev nästan lite skrajsen för henne . Dock har jag turen att vara gravid och då blev hon genast mycket trevlig och jag fick prova utan att beställa tid .

Hur som helst så undrar jag om det är fler (än dom två... på föregående inlägg) som har köpt klänning av henne och blivit nöjda. Jag kommer eventuellt att behöva sy in min klänning eftersom jag ska gifta mig tre månader efter födseln (beställer en klänning som är lite större eftersom jag inte vet hur kroppen kommer att se ut).

• Svar på tråden Erfarenhet av de som köpt av Garamaj??
  • Alexandra74

Ingen annan med bra erfarenheter?

• torpflickan

Jag ´är från Göteborg där det finns återförsäljare av Garamaj's designade klänningar (remanns). Då får man trevlig betjäning (gratis såklart) och får prova Garamajs klänningar. Inga funderingar på en resa till Göteborg?

• oui

Hej Alexandra74!

Var idag och provade klänningar hos Garamaj.

Efter att ha läst vad som skrivits här på BT var man väl minst sagt avvaktande när jag klev in i butiken. Jag måste verkligen säga att jag är helt oförstående till den kritik som riktats mote henne här?!? Jag fick ett supertrevligt och proffsigt bemötande, kvinnan är ju helt fantastisk. Efter det att hon frågat mig lite om bröllopet och mig själv plockade hon fram klänningar och frågade mig vad jag tyckte, tillsammans kom vi fram till 7 st. Den första jag provade var också den jag köpte (provade 5 st) den satt som en smäck!

So girls, have no fear!

• Sandflickan

Jag har väl varit sådär i min inställning till henne. Men det beror mer på att jag hade ångest för den ekonomiska aspekten av min klänning som jag köpte där.

Idag däremot längtar jag efter den hela tiden, och tycker verkligen att det är min drömklänning. Hon såg direkt vad jag passade i, och som oui här ovar så köpte jag den första jag provade. den satt perfekt.

• Devoted

Den första jag provade satt också perfekt. Hon är duktig, det får man säga.

Jag köpte dock inte min då den var för dyr.

• proudtobetogether

Man kan hyra där va? Vad kostar det?

• Sandflickan

Jag vet att man kan det, men inte vad det kostar tyvärr.

• proudtobetogether

Sen undrar jag om det även finns vita klänningar där? Alltså mer åt kritvitt. På bilderna ser det mer ut som typ creme å liknande. Creme är väl inget som passar en med kalla färger (som jag)?

• Sandflickan

Det trodde jag med först, men när jag gick in första gången och frågade om de fanns i vitt, så sa hon att en del klänningar var jättevita på riktigt, det var pga belysningen som de såg beiga ut.

Och den jag köpte såg beige ut på bild men vit i verkligheten, så det beror nog på vilken klänning det är.

• proudtobetogether

Läste lite tidigare trådar om Garamaj och det var en tjej som skrev att hon varit där och när ägarinnan fick veta att det gällde borgerlig vigsel hade hon dels inte tyckt att det var nån idé att köpa en klänning och dels plockat fram hyrklänningar med skitiga fållar mm. Jag är inte troende så jag ska gifta mig borgerligt och ska kanske inte vända mig dit (alt ljuga men varför ska jag behöva det bara för att jag inte vill spela teater på min stora dag?)...

• Devoted

Garamajtanten tar hälften av nypriset för hyrklänningar.

Svar på tråden Erfarenhet av de som köpt av Garamaj??