• Sarge

Mina nagelband är fula !! TIPS??

Hej !

Jag behöver alla tips jag kan få !

Mina nagelband är fula & trasiga...finns någon mirakelkur, eller salva !?

Jag är urdålig på att ta hand om mina naglar.... men jag vill åtminstone ha HELA fina nagelband....
    Jag smörjer in händerna flera ggr/dag, inkl nagelbanden, men dom blir aldrig riktigt bra !!

Hjääääääälp !

/Sarge

• Svar på tråden Mina nagelband är fula !! TIPS??
  • cn1

Smörj in med nagelolja varje dag.
    Scratch nails har en jättebra.
    Jag smörjer med olja varje dag och nagelbanden blir jättefina.

• AALF

Jag använder nagelolja som är bra både för naglarna och nagelbanden. Jag tror att det även funkar med "vanlig" olivolja också.

• Xena

Body Shop har en mycket bra nagelbandskräm. Använd varje dag, en eller flera gånger. Jag använder den innan jag går och lägger mig. Hade stora problem själv med nagelbanden förut, men inte längre.

//Xena

• Kroko

Jag brukar smörja in händer och nagelband med riktigt fet kräm och dra på ett par tunna bomullsvantar (finns på apoteket)och ha dom på under natten. Funkar superbra för mig!!!

• Rin

Elizabeth Ardens Eight Hour Cream är enligt min syster en mirakelkur. Har aldrig provat själv dock.

• marian

För tillfället är Eight Hour Cream det enda jag har hemma mot mina trasiga och såriga nagelband, men jag tycker inte att det riktigt hjälper.

Själv använder jag helst nagelbandskrämen från ACO, använder jag den regelbundet blir mina nagelband mjuka och fina.

• Sarge

Tack för alla tips, ni är underbara !

Ska testa & se om det blir någon skillnad !

Kram
    Sarge

• Strulan

En bra cream & bomullsvantar att sova med över natten... Fukar även på fötter, fast med strumpor då

• Tuve04

Om nagelbanden är riktgit dåliga så måste du använda en peeling först, annars har oljan inget frisk att tränga in i. Finns på Kicks m.fl.

• Sarge

Funkar det med vilken peeling som helst ?

Svar på tråden Mina nagelband är fula !! TIPS??