• Fru Larsson

Västerhaninge bygdegård

Jag har preliminärbokat Västerhaninge bygdegård för vår bröllopsfest. Är det någon som har några erfarenheter därifrån. Positiva eller negativa?

Jag tycker det låter bra, han som hyr ut har även catering och ska idag visa mig förslag på dukningar, menyer etc!

Några råd vad man bör tänka på att fråga om vid lokalbokning?

• Svar på tråden Västerhaninge bygdegård
  • Joppedi

Har du bokat nu? Vad kostar det att boka där? Vad kostar det med meny etc???

• frulan

Kan vara bra att veta hur länge man får vara där på kvällen, så man har ett hum om när festen (tyvärr) måste ta slut...

Om ni ska städa själva så är det bra att veta exakt hur mycket o var det ska städas, så det inte blir några missuppfattningar.

Lycka till med bröllopet

• Fru Larsson

Oj, vad kul att någon svarat på den här gamla tråden!

Ja, vi har bokat nu. Lokalkostnad 1850:-. Tror att man bara får vara där till kl 01,00 men är ej säker.

Om man samtidigt anlitar Haninge Kulinariska så kan de fixa städning. Kommer inte riktigt ihåg alla separata kostnader men vi betalar ca 15 000 (50 pers) för lokal, tårta, 3-rätters, serveringspersonal, dukar, kalendabrar, städning. Dricka och bordsdekorationer fixar vi själva. Kanonbra tycker jag. Han kunde även fixa DJ för ca 3000 kr. Skönt med en kontakt för allting!

jag har bokat 3 september.

• Joppedi

Fru Larsson, kan du inte kontakta mig efter ert bröllop? Jag har samma funderingar som du på lokal och catering så det skulle vara jättebra att veta om ni var nöjda! Skulle verkligen uppskattas!
    Lycka till!!!

• Fru Larsson

Joppedi, självklart kan jag göra det! När gifter ni er?

• Joppedi

Vi gifter oss inte förrän nästa sommar så jag är ute i god tid!

• MrsEriksson

Vi bokade också Västerhaninge bygdegård först då den är både stor och prisvärd, men vi tyckte den var alldeles för tråkig och framför allt var lokalen oerhört sliten med skitiga väggar!

Dessutom får man inte tillgång till lokalen förrän kl 12 samma dag vilket för oss är alldeles för sent eftersom vi gifter oss kl 14. Inte en chans att hinna duka själv.

Det som är bra med Västerhaninge bygdegård är att den är billig att hyra, man kan ta med sig egen dryck och festen kan i stort sett hålla på hela natten (hög musik måste dock stängas av kl 01)

Nu har vi bokat istället bokat Ludvigsberg Herrgård på Muskö. Det blir lite dyrare då det är ett färdigt paket man köper, men det är det värt!

• Fru Larsson

Hej Angel 75! vi tänkte försöka dekorera lite för att piffa till. Tycker läget är så bra med närhet till tåg och så. Och så finns det scen! Men den är inte den fräschaste, det kan jag hålla med om! Men helt ok!

Vi har också som paketlösning då vi har anlitat catering av samma person som hyr ut lokalen - till mycket bra pris!

Ludvigsbergs herrgård har jag aldriv varit vid, men Muskö är mysigt! Gifter ni er i Muskö kyrka?

• MrsEriksson

Nej, vi gifter oss i Österhaninge kyrka.

Visst skulle det bli billigt om man tog "ett färdigt paket" från Haninge kulinariska, men det tilltalade inte oss.

Svar på tråden Västerhaninge bygdegård