• Helena V

Lite OT om diamanter i alliansringar...

Jag undrar över en sak, varför måste det var hål på insidan av ringen under diamanterna? Jag har tänkt att det kanske är för att det skall komma ljus även underifrån, men sen tänkte jag att när ringen ligger tight mot fingret kommer det ju ändå inget ljus underifrån.
    Det blir så väldigt lite plats för gravyren, när så mycket plats tas upp av hål och stämplar.

• Svar på tråden Lite OT om diamanter i alliansringar...
  • feb05

Jag har inte sett att det alltid är hål under diamanten - är det verkligen det?

• Helena V

Nästan alla diamantringar jag har sett har hål under stenarna. Min egen vigselring har det, och därför ryms knappt gravyren!

En kompis till mig har däremot en alliansring som hon beställde från Hedbergs Guld, den har inga hål och har därför kunnat graveras mycket snyggare än min. Däremot är skenan väldigt, väldigt tunn så det kanske är därför man inte kunnat göra hål, den kanske blir för skör?

• tobias_petersson

Diamant infattningar ska ha ett hål under eftersom ringar måste tvättas och kanske i framtiden ändras i storlek. För att få bort all smuts måste det vara hål så smutsen kommer ut + att ljus ska komma in mot stenen, även fast den ligger måt fingret gör det skillnad.

Svar på tråden Lite OT om diamanter i alliansringar...