• Xita

    Jojobaolja?

    hej tjejer

    Är det ngn som har erfarenhet av 100% kallpressad Jojobaolja? Funderar på att köpa ett sånt till blandannat som medel för torra hårtoppar och ögonmake-up remover, det sägs vara mild och vårdande..även för känslig hy?

    P.s tänkte beställa från www.eilas.se har ni handlat därifrån? vad är era omdömen? hoppas på svar...

    MVH Xita

  • Svar på tråden Jojobaolja?
  • Lina L

    Jag har handlat från Eilas och det är ett säkert stället att handla ifrån. Jag fick mina varor inom en vecka. Har för mig att man också får en produktkatalog gratis...

  • Xita

    hej

    Ja fick hem produktkatalogen , problemet är inte om det är säkert ställe eller ej, däremot om Jojobaoljan kan användas til ansiktet och ögonmakeup remover :) vettu nåt om det?

  • Xita

    Oktoberbride:

    Får man fråga vad du använder Jojobaoljan till? O vet du VAD den kan användas till? :) tacksam för svar

  • Oktoberbride

    Så här står det om den:

    "Den gyllengula oljan är framtagen genom varsam kallpressning av frön från Jojobabusken. Oljan är mycket hållbar, konserveringsmedel behövs inte. Den unika sammansättningen av fettsyror gör att oljan snabbt går in i huden. Jojobaoljan binder hudens fuktighet, ökar hudens skyddsbarriär och gör den sammetslen.

    Jojobaolja har solfilter 4 och används bl.a. till:

    Vattenfast handcreme: Skyddar dina händer i flera timmar mot vattnets uttorkande effekt.

    Ansiktsolja för alla hudtyper: Oljan används för sig eller under någon av cremerna i vårt sortiment. Oljan är tunn i konsistensen och går snabbt in i huden, utan att kladda.

    Torr hud: Har du mycket torr hud kan du uppleva att huden "dricker" vad den behöver av oljan. Det är viktigt att ge huden så mycket som den vill ha. Huden ges möjlighet att återuppbyggas och kan lättare binda fukt. Oljan blir mycket dryg när huden har kommit i balans. Jojobaolja förbättrar hudens barriär, motståndskraft. Vid sårig hud använd Aloe Vera Barbadensis. Olja kan hindra huden att bilda en skorpa.

    Makeupremover: Jojobaolja på en fuktad bomullstuss tar lätt bort all makeup, även vattenfast maskara.

    Problemhud: Försök i USA har visat att jojobaolja verkar balanserande på alla hudtyper.

    Babyvård: Den är "tunnare" än Baby Oil. Ta gärna några droppar i badvattnet.
    Såriga och ömma bröstvårtor: Vid amning rekommenderas Jojobaolja. Eftersom den är smaklös och helt ofarlig att förtära (i motsats till produkter som innehåller mineralolja), behöver den inte tvättas bort före amning.

    Svamp i underlivet: Använd oljan minst 2 gånger/dag. Behandla någon dag efter att symtomen försvunnit..

    Torrt hår: Om håret är mycket torrt appliceras oljan i topparna efter hårtvätt.

    Rakning: Oljan är bakteriedödande och motverkar röda prickar.
    Jojobaolja är den perfekta produkten för hela familjens hudvård.

    Själv använder jag den som ansiktsolja och på mina eksem..

  • Xita

    e du jättenöjd me den? men ja hitta en billigare 100ml för 110kr och det är äkta jojobaolja, www.eilas.com....undrar vad skillnande kan vara?

  • pärlsocka

    Kanske en dum fråga, men kan man laga mat i jojobaolja?

  • Stinatina

    Finns det kanske billig jojobaolja på hälsokostaffärer?

Svar på tråden Jojobaolja?