Erafarenhet av Wallby Säteri?
Är det någon som har erfarenhet av bröllop på Wallby Säteri i Skirö? Hur många kan man vara? Prisläge?
Är det någon som har erfarenhet av bröllop på Wallby Säteri i Skirö? Hur många kan man vara? Prisläge?
Min syster var på ett bröllop där! De var ca 80pers och hon tyckte det var jättefint och lyckat! De var ute i ett annat hus och hade dansen och så...men tårtan och kaffet drack man inne i de vackra salongerna!!! Skirö kyrka ligger ju så fint nära intill!!!!
Vet inget om prisläget tyvärr..
Vi hade funderingar på att vara där, men fick inga svar på våra förfrågningar så vi tröttnade... Hoppas det går bättre för er!!!!
Vi var där och tittade i somras, för ev bröllop nu i vinter. Lokaler och omgivning är outstanding (förutom att festlokalen är mintgrön kanske, men, men Stora huset med alla gamla möbler är underbart! Bra idé att man är i olika lokaler, dvs förflyttar sig. Först mat i festlokalen, sedan kaffe i stora huset, under tiden röjer de för dans i festlokalen, så det är färdigt när man kommer tillbaka från kaffet.
Vi blev vänligt bemötta på Wallby (tips är att ringa, maila funkar ej). De anordnar ett fåtal bröllop/år, eftersom det kräver stora resurser.
Nåväl, vi skall inte vara på Wallby, och orsaken är att vi kände oss lite "överkörda" i resonemanget med han som äger stället. Vi förklarade hur vi ville ha det (typ ingen alkohol förutom till varmrätten, samt att vi inte ville ha dans efteråt). Sen säger han typ att "vi dukar med fem olika glas" och räknar upp alla olika sprit/viner som skall serveras till maten. När vi påminner om att vi inte vill ha alkohol tilll exempel till desserten säger han att "man måste ju tänka på gästernas trivsel". Sen förklarar han hur arrangemanget kring dansen går till samt säger att vi helst skall skaffa ett band som kan stå för levande musik. Fortsatt mingel i stora huset efter kaffet (som vi önskade) fanns inte i hans värld. Så vi kände att han hade redan bestämt hur ett (vårt) bröllop skulle vara, och det var inte som vi ville!
Fast läget är ju underbart! Och det finns bra övernattningsmöjligheter för gästerna i små lägenheter.
Prisläget skulle jag vilja kalla högt för att vara här ute i buschen Förutom matkostnad så tillkommer en hyreskostnad för lokalen på 4000:-
Exakta prisuppg har jag hemma (är på jobbet nu). Jag kan maila menyförslag/priser enligt det kostnadsförslag han skickade oss efter vårt besök (säkert individuellt för olika par). Han lämnar oxå referenter som haft festen på Wallby, och det är ju bra om man vill prata med någon personligen.
lindbergsaga@yahoo.se
Kan tillägga att vi nu skall vara på Östanå Värdshus i stället och det är helt perfekt för oss (och betydligt billigare).
Ett tips förresten kan vara att kolla Trollebo Gård om man är ute efter någon lokal med äldre stil. Ligger oxå underbart vackert och har jättebra mat. Våra 85 gäster får dock inte plats där!
Tack för infon. Ska genast ta kontakt med dem. Vill så gärna gifta mig i Skirö kyrka, så Wallby skulle vara perfekt. Uppväxt i krokarna så hjärtat bankar ju lite extra för de trakterna.
Tindra77,
om du är född 77 (som ditt nick antyder)och är uppvuxen i Skirö-krokarna, så vet vi förmodligen om varandra, så att säga är nämligen också från "landet" utanför Vetlanda, och född -77...
Hoppas det går bra med Wallby