• Kouklie

Sent i oktober - trist??

Hallå!

Har precis bokat vigsel i Bromma kyrka och Ängby slott som festlokal i slutet av oktober. Först kändes det perfekt, men sen började jag fundera och undrar om det är trist med bröllop så sent på hösten när det knappt finns några löv kvar, antagligen kommer det att vara mulet, ingen sol, ingen värme, ingen skumpa ute i sol och grönska... Dock är det ju trevligt att fira framtida bröllopsdagar och resa bort dessa tider på året.

Några kommentarer eller tips på hur man kan liva upp stämningen om vädret känns trist. Tips på fotografering osv??

Tack så länge!

• Svar på tråden Sent i oktober - trist??
  • mli_b

På vår bröllopsdag i juli var det:

mulet, ingen sol, ingen värme, ingen skumpa ute i sol och grönska

Att välja ett sommarbröllop är absolut ingen garanti för tur med vädret. Det är nog mindre risk för att bli besviken på vädret i oktober än de flesta andra tider på året (förväntningarna inte lika höga).

Vill ni ha ett höstbröllop så gör det!

• Ave Maria

Det kan å andra sidan vara en strålande klar höstdag med frasande löv och klarblå himmel!

Ser framför mig en festlokal i härliga höstfärger.

Om det är mulet och gråtrist så kommer er fest och framförallt du att lysa desto mer. :)

Det kommer helt enkelt att bli perfekt!!

Och tänk vad mysigt man kan göra det med mängder med tända ljus. Som ju tyvärr inte alls gör sig så bra en strålande sommardag.

• Emilia

Vi gifter oss på hösten. Men i september... men oktober tror i alla fall jag kan bli absolut underbart! Tänk vad ni och gästerna har att se fram emot! underbart...

//Emilia

• Kouklie

Tack för alla varma ord! Det känns mycket bättre nu. Det stämmer ju verkligen att det inte finns någon garanti för sol även mitt i sommarn. Och det där med ljusen har jag inte haft en tanke på!!

• vixen not a tramp

jag tror oxå att det kan bli väldigt vackert och stämningsfullt. Kul oxå att ha en dag på hösten att fira bröllopsdag på sen. På sommaren är det så mycket annat tycker jag och hösten kan kännas lite lång fram till advent och jul. Man kan göra fina dekorationer med löv och rönnbär och så.Stort plus oxå att åka på bröllopsresa nu i mörka tider. Jag tycker ni har gjort ett bra val, kör på!

• K.C

åh ,nej!! stämning är så mycket lättare att fixa på hösten! Även i oktober... Slutat av november kan väl däremot vara mer riskabelt. Men man har ju aldrig garantier och man kan alttid bli glatt överraskad..

• Kouklie

Det känns bara bättre och bättre nu med detta datum!

Däremot blev jag lite stressad (trots att det är nästan ett år kvar) när jag läste planeringslistan. Hur ska man få ordning på allt och vad kommer det att kosta???!! Vad har ni för budget? Hjälper föräldrar till med arbetsuppgifter och finansiering?

Kram på er!

• Grävlingen

Jag var på bröllop förra helgen, hur mysigt som helst Sol, härlig frisk höstluft och naturen i skimrande färger - svårt att hitta något mer stämningsfullt så jag önskar dig lycka till med all planering

• fröken Dammråtta

Vi valde oktober på grund av färgerna!
    Dessutom: mitt i sommaren blir man ledsen om det regnar. I oktober förväntar man sig det, allt annat är bonus. Vår bröllopsdag den 23/10 var en underbart strålande höstdag!
    Vi dukade med lönnlöv och hade Havre och råg i vaser på bordet. På ljusstakarna hade jag limmat dit ekollon.
    Skickar med en länkt till bröllopsbilderna så får du se själv. Tyvärr kommer jag inte åt bilderna från festen just nu för de råkade hamna i en egen mapp.pg.photos.yahoo.com/ph/evakalle63/my_photos

Svar på tråden Sent i oktober - trist??