• Snökristallen

Lovsånger med lite fart i?

Hej alla brudar! Är det någon som har något tips på en kristen lovsång som är lite snabbare och mer glad än de traditionella lugna? Vi skulle vilja ha med med en lovsång på vår vigsel i stället för en psalm och gärna att den ska vara lite med "glad". Kommer bara inte på någon..." Ropa till Gud" är ju bra och lite mer snabb men den passar nog inte till bröllop..tacksam för all hjälp. Kram.

• Svar på tråden Lovsånger med lite fart i?
  • Ejlis

Gospel?
    Det är ju väldigt fartigt och roligt att sjunga.
    Julsånger?
    KAN vara fartiga och glada, och behöver inte handla om julen.

• Cinnamon

Kika i den nya delen av psalmboken. Annars finns det lovsånger av lite nyare datum som inte är med i psalmboken, som är fartiga och bra.

• Titrania

psalm 333 "Änglarna sjunger i himlen" är en av mina favoriter. Kanske inte passar på bröllop, men jag funderar på att ha den själv! ;)

• annapanna1975

Du har gett mig glädjen i mitt liv (countrystuk)finns med på Koinonia-skivan, Viva Records.

"Du har gett mig glädjen i mitt liv.
    Du har gett mig sången i mitt liv.
    Du har gett mig orsak till att sjunga en ny sång.
    Du har gjort den fattige till rik. Du har gett mig av Din frid. Och att vara Din - det är att äga allt.
    Det finns ingen annan som kan mäta sig med dig...
    Ingen annan har en famn så kärleksfull som Du.
    Du är Vägen, Du är Sanningen, Livet det är Du. Att få känna Dig är livets högsta mål."

• Titrania

AnnaPanna, den var ju jättefin!

• emipon

Kanske SvPs 89: Se, jag vill bära ditt budskap, Herre.
    Den är definitivt både fartig och glad.

• Titrania

"Jag vill ge dig, oh Herre (min lovsång)" är också jättefin. Vet dock inte om alla kyrkor har den? "Min" kyrka hade nämligen MASSA lovsånger samlade i blåa pärmar! ;)

• Jonatan M

Psalm 705, "Halleluja, ditt lov vi sjunger" i Psalmboken med verbums egenmäktiga tillägg är en glad och fartig sak...

• LinaMaria

Det finns väldigt många bra lovsånger att välja mellan. Tips är att gå till en kristen bokaffär och lyssna på lovsångsskivor där. Ofta har de också noter. "Lovsånger från Davids Hjärta" finns i flera upplagor.
    Hoppas ni hittar något du gillar! Lycka till!

• ichm

Leta upp Bengt Johanssons skiva "Vind över vatten" (den är från början av 90-talet) Där finns det en hel del fina och fartiga lovsånger, bl a titelspåret

Annars formligen älskar jag Thomas Boströms "Aftonsång" - texten tror jag är skriven av någon Pelle Näver (mycket poetisk men inte alls fartig) och "Får jag hålla din hand" (likadant med den)

Svar på tråden Lovsånger med lite fart i?