• Bröllopstokiig

Var hyra frack i Göteborgsområdet?

Min sambo ska se sig om efter var han och hans best man kan hyra frack till vårt bröllop. Nu undrar jag var ni andra som bor i Göteborg har hyrt frack? Han har pratat om Ramonas, men jag tror att de är relativt dyra?

• Svar på tråden Var hyra frack i Göteborgsområdet?
  • Bröllopstokiig

Min fästman har hyrt på Tonys Högtidskläder på Vasaplatsen. Jag var själv där och skulle titta på klänning, men fick fruktansvärt dålig service och därför var jag väldigt neg. till att hyra hans kläder där.
    Jag fick dock en glad överaskning för mot fästmannen var han hur bra som helst! Och jättefin blev han!!!

Tror att det är en affär att rekommendera för herrar, men damerna bör gå nån annan stans!

• Bröllopstokiig

Fast det var faktiskt inte heller helt billigt bör jag väl kanske tillägga nu när jag läst igenom ditt inlägg igen...

• Bröllopstokiig

När jag var på Ramonas för att köpa frack, så fick jag
    mycket dålig service, varav jag inte skulle rekommendera dem, se även tråd om Ramonas. Jag köpte till slut min frack hos Remanns Högtidskläder, där jag och andra i min bekantskapskrets har fått ett trevligt bemötande.
    Ett tips är annas att kolla gula sidorna och ringa runt.

Lycka till

• Bröllopstokiig

Ellte: Vad hyrde ni och vad kostade det, ungefär?

• Bröllopstokiig

Vågar jag nästan inte säga...

Han ska ha en frockcoat, lite speciell med vackert mönster invävt i tyget + tillhörande randiga byxor, brokadväst, kravatt, skjorta, skor & en "rova" (snygg klocka på kedja att stoppa i västfickan).

Detta gick på ca 1800:- att hyra en helg.

• Bröllopstokiig

Ellte, det låter otroligt läckert! Min M2B har dock bestämt sig för frack och går inte att rubba. Han kommer säkert att vara ursnygg i frack förvisso, men det hade varit kul om han kunde fundera på något annat också. Jag tror att Ramonas tar ca 1500:- för att hyra en frack över en helg.

• Bröllopstokiig

Pröva med Johans högtidskläder på Linnegatan.
    Min blivande hyrde där.Det var iför sig Jackette men han betalade 975 kr med skor.
    Ramonas tog för samma märke 1900 kr fast utan skor.

• Bröllopstokiig

Pröva med Johans högtidskläder på Linnegatan.
    Min blivande hyrde där.Det var iför sig Jackette men han betalade 975 kr med skor.
    Ramonas tog för samma märke 1900 kr fast utan skor.

• Bröllopstokiig

Där kan man tala om skillnad på priser... Jag ska be honom ringa dit på direkten.

• Bröllopstokiig

Johans Högtidskläder tar 1200 för hyra av Frock Coat. Jättetrevlig man som har det. Deras damaffär är också super!

Svar på tråden Var hyra frack i Göteborgsområdet?