• Xita

Toning, bäst!

hej!

Ville bara tipsa alla om en bra sak för håret, som egentligen är, enligt min mening, det bästa för håret:

Nämligen att tona håret, nivå 2 en gång på två mån...d e verkligen d bästa hårinpackningen med galet fint resultat o lyster för ditt hår, funkar väl för mitt, vågiga/lockiga mörka axellånga torra hår!

Lycka till!!

• Svar på tråden Toning, bäst!
  • agnelia

Jag brukar också köra med nivå 2.
    Gillar den bäst!!
    Dock gör jag det inte lika ofta som du.

Men tyvärr har de slutat med det märke jag har använt i flera år... Har inte hittat nån ny favorit sen dess.

Vilka märken brukar du använda? Nåt du rekommenderar?
    Finns inte så många nivå 2- märken kvar längre...

Jag använde ett, Loreal Casting, jättefin färg men färgen försvann så väldigt fort tyckte jag!!
    En annan jag använde innan det, kommer inte ihåg märket, blev färgen och glansen så där.. men det höll mycket längre än ovanstående.

• Xita

hej!!

Jag använder Lóreal Casting, tycker den e super! vilket använde du innan??

• Brud aug 2005

Jag kanske ska testa det då.... Jag har de senaste åren alltid gått till frisör, men det blir så otroligt dyrt... ca 1200kr varje gång :( Så nu har jag bestämt mig för att börja tona själv..... har någon ett bra förslag på en djup brun färg?

• vixen not a tramp

Köp den som du brukar avvända hos frisören, det gör min kompis kostar runt hundralappen och blir garanterat bra eftersom det är samma som dom använder. Alla frisörer säljer kanske inte men de lite större brukar göra det.

• agnelia

Clariol Natural In...-nånting... Köpte på mig flera st när jag fick reda på att de var utgående.
    Men de tog slut för snart 1,5 år sedan och sedan har jag inte hittat nåt jag har fastnat för.

• agnelia

Instincts, var det nog!! Jag kom på det till sist!

Kanske ska testa ett par Loreal Casting igen... Har iaf rabattkupong på dem!

• Squeezetoy

Jag brukar gå till frisören och köpa Goldwell Colorance pH 6,8. Den ger fantastisk lyster och håret känns helt underbart efteråt.

/Ingrid

• Xita

hej Squeezetoy!

Vad har du för hårtyp om ja får fråga? :)

• Brud aug 2005

Problemet är att jag alltid färgar mitt hår hos frisören...jag har aldrig använt toning där.... men det kanske inte spelar någon roll???

• Squeezetoy

Hej Xita!

Mitt hår är blont ganska normalt hår, varken tunt eller kraftigt. Drygt axellångt där jag brukar färga underhåret och slinga överhåret. När jag ska slinga går jag till frisören men mellan frisörbesöken så tonar jag hemma.

/Ingrid

• _koko_

Jag kör samma som sqeezetoy, både hemma och hos frisören, sammanlagt ungefär var 3e vecka. Mitt hår mår superbra av det!

Jag har typiskt nordiskt råttfärgat rakt hår (var blond som liten), som jag tonar mörkt rödbrunt (därav frekvensen, utväxten syns fort!). Älskar att vara mörkhårig! :)

• bizzy

jag måste säga att jag är otroligt besviken på toning!!!!!!! köpte nivea casting och tonade för 2 månader sen..och färgen sitter fortfarande kvar!!! jag vill ha tillbaka exakt den hårfärgen jag hade innan, ååhg jag blir så sur!

• Squeezetoy

bizzy:
    enda sättet är nog att gå till frisören om du vill bli av med resterna av toningen. Även om det står att färgen ska gå ur efter visst många tvättar som stämmer inte det. Möjligtvis om man har färgat en en nyans nära sin egen att det inte blir ngn synlig utväxt.

Jag som är blond och färgar/tonar mitt hår i mörkt vinrött el mörkt lila har ingen chans att få ur de färgrester som är i mitt hår utan att gå till frisören och bleka ut det i omgångar. Fick göra det förra gången jag fick för mig att gå från mörkt mörkt brunt och vinrött till ljusblont.

/Ingrid

• _koko_

Jag tonade håret med nåt som skulle sitta 1-3 tvättar när jag gick på högstadiet. Det höll i 3 månader - morotsfärgat (inte den färgen jag hade valt, nej)!!! Dessutom var jag inte så skicklig, så det var inte jämnt över hela håret heller... Stackars mig... ;)

Svar på tråden Toning, bäst!