Distansförhållande vid studier?
Har precis fått veta att den utbildning jag väntat på att ska starta troligtvis kommer att komma igång under 2005. YES! MEN, min sambo kommer troligtvis att plugga i Gävle från hösten, och min utbildning kommer att gå i Skara. Alltså kommer vi bo rel. långt ifrån varandra under minst 2 år. Tänkte först att jaja, det fixar vi. Bara att pendla på helgerna. Varannan helg ner, varannan helg upp. Men det skulle då kosta c:a 2000:-/månad och person! Det går inte riktigt ihop om man studerar. Får verkligen hoppas att man hittar något extra-knäck.
Som sagt, det är minst TVÅ ÅR det gäller. Hans utbildning är minst 5 år, så han lär ju börja så snart som möjligt. Inget vi vill skjuta på. Jag kan inte heller skjuta på min utbildning. Ska jag ha chans att komma in måste jag vara med i dem första svängarna. Sen kommer den utbildningen bli så himla populär att mina betyg inte räcker till. Suck!
På ett eller annat sätt får det lov att lösa sig. Men det kommer att bli en prövning, helt klart! Och mina planer att jobba på Irland 6 månader får nog skjutas ännu längre fram i tiden. :(
Framtiden känns plötsligt väldigt oviss...