• Sirap

Östersundsbrud sommaren-05

Hallå!

Tänkte höra om det finns någon som ska gifta sig nästa sommar och som är från Östersund med omnejd.

• Svar på tråden Östersundsbrud sommaren-05
  • ruter dam

Hej!

Kommer från Östersund men bor inte kvar. Bröllopet kommer dock att stå i hemtrakterna då jag har min familj där. Nästa sommar, troligtvis på Frösön. Vart ska ni gifta er? Roligt att det finns fler Östersundare här!

• Sirap

Hej!
    Ska gifta oss i Gamla kyrkan tror vi. Vi har iallafall prel.bokat den. Var bor du nu?

• ruter dam

I Uppsala. Bor du i Östersund?

Gamla Kyrkan låter jättfint! Vi ska ha en borgerlig vigsel så varken Frösö Kyrka eller Gamla Kyrkan är aktuella. Kanske blir det på Arnljotlägden om det går att ordna.

• ruter dam

Gamla Kyrkan är förresten Östersunds första kyrka, som började byggas när stan bara hade 500 invånare. Brunflo var mycket större, och Östersund hade tidigare tillhört Brunflo församling. Stadsborna hade arbetsplikt på kyrkan och det var tänkt att nästan alla invånare skulle få plats i kyrkan. Så nog är det en anrik byggnad!

• Sirap

Oj, vad du vet mycket!!! Kul att höra! Jag tror att Gamla kyrkan kommer att bli utmärkt att gifta sig i. Trevligt att gifta sej som ni tänker göra också! Jo, jag bor i Östersund, har alltid gjort! Född -66 när är du född?

• ruter dam

Född -75, så om allt går som det ska hinner vi med bröllopet innan jag fyller 30 nästa höst.

Ska ni ha någon bröllopsfest? Vi klurar på Stocke Titt, men har inte bokat än.

Nej, nu är det dags att gå och laga middag tror jag, men vi hörs igen!

• Sirap

Vi har prelbokat på Jamtli men vet inte om vi ska ha festen där. Vi har även funderat på Stocke. Var där som värdpar för ett par helger sen och det är jättefint där. Sitter här och dricker lite vin. Har redan ätit middag. Smaklig måltid.

• Bröllopstokiig

Åhå, på Hov? Mycket tjusigt! Eller hade ni tänkt hyra samlingslokalen på Jamtli? Jag skulle gärna vara på Hov, men vår budget i förhållande till det antal gäster vi vill bjuda medger inte det, så det får bli en blandning av caterad och hemfixad buffé. Vilket jag nog tror blir alla tiders också!

Låter gott med ett glas vin så här på fredagen, ska nog ta en sväng i skåpen och se vad jag kan hitta...

• Sirap

Näe, det blir inte hov, det blir nog Lignellsalen. Vi ska även ta ut kuveravgift för våra pengar räcker annars inte långt. Vi ska också försöka göra det mesta av maten själva med hjälp av våra nära och kära.

Hittade du något i skåpen?

• ruter dam

Vad roligt att ni funderat på precis samma festlokaler som vi! Lignell blir nog lite för liten för oss, men Jamtliomgivningarna är ju helt suveräna för fest! Om man har långväga gäster kan de ju bo på vandrarhemmet. Nog bäst att boka rum så snart som möjligt.(Om hela vandrarhemmet är fullt med ens egna gäster slipper man störa också .

Ska ni catera mat eller laga själva? Vi behöver tips på bra cateringställen i Östersund!

• Sirap

Hej!

Svarar lite sent... men vi ska försöka laga maten själva. Eller iallafall låta våra föräldrar och syskon laga den... Köttet ska vi grilla på plats och till det ska vi hyra in en kock som fixar. Har ni funderat något mer på var ni ska ha bröllopet?

• tussan72

Hejsan!
    Vi ska gifta oss i Ås kyrka 5 maj,bor i Östersund

Svar på tråden Östersundsbrud sommaren-05