• Fru Kirta

allting håller på att rasa samman....

Jag och min man har varit gifta mindre än två år, tillsammans i 8 år och nu är han på väg att gå ifrån mig. Jag vet inte vem jag ska prata med, så jag vänder mig till er på BT. Jag är helt förstörd, en massa saker har bubblat till utan bara under den senaste veckan, vi har pratat men det verkar inte leda någonvart.

Han säger att vi inte har någon bra kommunikation och att det var ett misstag att gifta sig eftersom han mådde dåligt då (han var deprimerad) och att han inte kan stå för det vi gjorde idag. Han säger att vårt förhållande är i så dåligt skick att han inte kan tänka sig att skaffa barn med mig. Allt detta kom från tomma intet under en enda kväll.
    Jag fattar ingenting, visst har vi haft våra jobbiga perioder som alla par, men jag trodde vi levde i ett bra, stabilt förhållande, vi känner ju varandra efter så många år. Jag vet inte vad jag ska säga till honom, det känns som jag har ett spärr i hjärnan, jag orkar inte ta in allt detta och vad det innebär för framtiden.
    Jag är så fruktansvärt ledsen just nu, är ledig idag, men i morgon måste jag jobba, jag har inte råd med sjukskrivningar även om jag egentligen bara skulle vilja gömma mig under ett täcke och gråta....

• Svar på tråden allting håller på att rasa samman....
  • Ananas

Fru Kirta!

Vad ledsen jag blir när jag läser om hur ni har det! Att få ett sådant besked från sin man när man själv tror att allt är ok måste vara fruktansvärt.

Skulle ni inte kunna gå och prata med någon tillsammans för att försöka rädda ert äktenskap? Hör med er vårdcentral om kurator, familjerådgivning eller kyrkan!

Jag hoppas att ni kan komma till ett gemensamt beslut hur ni ska göra.
    Känner igen ditt nick härifrån BT och jag har för mig att du har varit här redan innan du gifte dig och att du då var så väldigt glad åt allt!

Jag håller alla tummar jag har att det löser sig för er båda. Är det verkligen så illa att du inte kan stanna hemma en dag extra? Beroende på vad du jobbar med kanske det inte är så jättebra att vara på jobbet när du inte kan vara fokuserad på det. Å andra sidan kan det vara skönt att ha något att göra också.

Skriv gärna mer om hur det går för er

KRamar i massor massor

Ananas

• Lara Croft

Skickar en styrkekram!

Jag har varit med om ungefär samma upplevelse även om vi inte var gifta. Först blev jag chockad, det kom ju precis som för dig som en blixt från en klar himmel. Sen blev jag ledsen och sen ARG! Mitt råd är att du pratar med någon, gärna proffesionell, det hjälper att bena ut hur du verkligen känner själv först. När man är så där förlamande ledsen är det svårt att se klart och vara konstruktiv.

• Cecilia J

Vi hängde här på BT tillsammans då under -02 och jag är så ledsen för din skull.

Jag vet ju precis vad du går igenom och det är skit (rent ut sagt). Men ta en dag i taget och fokusera på dig själv. Familjerådgivning låter som en bra idé även om det inte ev räddar förhållandet. Det kan ändå ge svar på mycket och hälpa er båda att må lite bättre.

Försök att få råd till att vara hemma lite, du behöver det! Var inte rädd att fråga om hjälp av släkt och vänner under den här tiden. Du ska se att allt löser sig.

Många kramar Cecilia

• Jennifer E

Ja, pröva med familjerådgivning om han vill? Vi finns ju här i vått och torrt, det vet du!

*KRAM*

• Guldfisken

Har inte så mycket att skriva, håller själv på att separera från min sambo just nu så jag vet att det är jobbigt (även om det i mitt fall berodde mer på mitt egna initiativ). Sänder en varm kram i alla fall!

• Lill Anna

Fru Kirta.

Alla har vi jobbiga stunder i ett förhållande. Hur mår din make nu? Är han fortfarande deprimerad, är det något som händer i hans liv "utöver det vanliga", sker det några förändringar på tex hans jobb, är han stressad??
    Mycket som är personligt kan gå ut över förhållandet.

Jag håller med de personer som föreslagit familjerådgivning. Men då måste ju han vara villig att gå på rådgivning..

Prata med varann, det är det bästa råd jag kan ge..

kram // Anna

• Jema

Kirta!
    Vad ledsen jag blev för din/er skull att läsa detta

Om du vill prata, om vad som helst eller "inget", så vet du var jag finns.

*Många och varma kramar*
    Jema

• plainol

Fru Kirta,

Jag känner inte dig sedan förut och har inte varit i din situation, men vill ändå skicka en kram. Spontant känner jag att du kan KRÄVA att ni kämpar er igenom det här dödläget så att det blir tydligt för er båda vad som har hänt och vad ni ska göra nu. Oavsett hur han mådde då så gifte han sig med dig, och det kan man inte göra snipp snapp slut ogjort i en handvändning!

KRAM

• Fru Kirta

Tack till er alla, ert stöd värmer nåt oerhört! Tack också till cherlindrea som tog sig tid att ringa och lyssna på mig en lång stund igår kväll. Jag är evigt tacksam, jag vet var mina vänner finns.
    Om min mans situation: han mår psykiskt mycket bättre, håller på att starta ett eget litet "skivbolag", som gör honom pigg och glad (han får syssla med det han vill)I men tyvärr har vi en allvarlig sjukdom i nära familjen, som säkert påverkar hans tankar och sinnestämning.
    Jag är villig att kämpa för vårt äktenskap och jag hoppas innerligt att han inte har gett upp hoppet heller.

Tack än en gång för ert stöd!

• cherlindrea

Gumman! Du vet att jag finns här. Det är bara att ringa om det är något. Det BLIR bättre. Ta hand om dig och jag hoppas att ni får prata ut ordentligt om allt.
    *kramar*

Svar på tråden allting håller på att rasa samman....