• IngelaH

    Hallå alla make up-artister...

    Jag såg inlägget där hudterapeuter har sitt lila forum där de kan byta erfarenheter och tips. Jag antar att det finns fler make up-artister här och det skulle vara kul att byta tips med er... Förlåt om jag snodde idén från du som gjorde hudterapeut-länken... Jag jobbar inte som make up-artist nu men har tänkt börja ordna kurser och skulle därför uppskatta några andra sminköser som man kan prata och diskutera med. Kram Ingela

  • Svar på tråden Hallå alla make up-artister...
  • Televinken

    Jag hänger gärna på. Jag är nyss utbildad make up-artist och vet inte riktigt hur jag ska börja min "karriär". Det får ni gärna hjälpa mig med och vad ska man använda för produkter (märken?) och ska man starta eget och så vidare.

  • Antonia

    Hej hej, jag är makeupartist och är gärna med i tråden. Kul initivativ! :)

    Tar mig friheten att starta en liten enkät oxå :)

    1. Har du gått skola? Vilken i så fall?
    och hur lång va den?
    2. När blev du klar?
    3. vad gör du för makeupjobb huvudsakligen?
    4. Favoritmärken?
    5. Tre saker du inte kan vara utan?
    6. Drömjobb inom branchen?
    7. Arbetar du enbart med makeup som egen företagare frilans? Eller har du annat jobb oxå isf vad?

    1. Har du gått skola? Vilken i så fall och hur lång va den?
    Japp, Art of Makeupschool på söder. Längd 24 veckor skönhet, karaktär och mask.

    2. När blev du klar?
    Jag blev klar feb 2002
    3. vad gör du för makeupjobb huvudsakligen? agenturjobb, modevisningar, modelltävningar. Men oxå lite annat varierande.

    4. Favoritmärken? YSL, Dior, Mac, Laura Mericer, Chanel och Shiseido.

    5. Tre saker du inte kan vara utan?
    Shiseidos compact foundation och fine eyeliner samt chanels ögonpenna.

    6. Drömjobb inom branchen?
    Att jobba med ett modereportage för franska vouge, för att sikta högt! :)

    7. Arbetar du enbart med makeup som egen företagare frilans? Eller har du annat jobb oxå isf vad?