• Babs

Slutat med piller

Efter åtta år med p-piller och p-plåster har jag slutat. Vi kör med kondom tills jag funderat ut vad jag vill använda istället, tänkte hålla mig borta från hormoner ett tag.

Bara ett problem, jag fick vänta ett tag på att mensen skulle komma igång igen vilket jag väntat mig, men nu har den kommit och vill inte sluta... jag är inne på tredje veckan (!)... kommer inte mycket men tillräckligt... :(

Finns det någon som varit med om samma sak? Jag undrar om det är ett grymt skämt :)

• Svar på tråden Slutat med piller
  • Imperia

det brukar vara vanligt med blödningsrubbningar då hormonerna är i obalans.
    det brukar dock vara vanligare att mensen uteblir helt.
    men du behöver inte oroa dig...det bör gå över då hormonerna stabiliserat sog.
    är du ändå orolig så prata med din BM.
    Ta hand om dig.

• Babs

Tack för det Imperia, känns skönt att få höra någons åsikt i frågan, detta är inget jag har lust att ta upp med kollegorna på jobbet direkt. Jag är egentligen inte orolig, mest frustrerad över att det aldrig tar slut... men innan jag startade tråden började jag faktiskt fundera på om jag kanske borde vara orolig... nåväl, så länge jag mår bra får jag väl ge kroppen lite tid helt enkelt.

• StinaS

Jag tog ut min hormonspiral och hade också en väldigt lång, och ymnig, blödning. Dock inte så lång som din. Tre veckor låter väldigt länge, men å andra sidan är p-piller starkare än hormonspiralen också.

• Imperia

Det var så lite så
    Hoppas det fixar sig snart, för det är ju inte speciellt kul sånt där.
    Sköt om dig!

Svar på tråden Slutat med piller