• Bröllopstokiig

Tavla i present målad av lillebror??

Jag ska på bröllop i slutet av juni då min bästa väninna ska gifta sig. Mycket planering kring ny klänning, håruppsättnig, hatt? (det ska vara lite "glamour"-bröllop) och inte minst p r e s e n t e n!!
    Min lillebror (sladdis på 9 år) är en ny Rembrandt och målar fantastiskt vackra tavlor. Förra sommaren målade han en tavla av kyrkan i vår hemsocken (som nu råkar vara den som min väninna ska gifta sig i) och jag har frågat honom om han kan måla en till sån som jag kan ge bort i bröllopspresent till paret.
    Dom bor i Paris och en tavla på sin bröllopskyrka i Sverige skulle kanske vara romantiskt att hemma.. Eller??

Vad säger ni, blivande brudar? Skulle ni uppskatta en sån present? Behöver ju inte riskera att nån har köpt likadan Orrefors-vas :)

• Svar på tråden Tavla i present målad av lillebror??
  • Bröllopstokiig

Jag tycker att det låter som en toppenpresent. Om hon känner konstnären blir ju affektionsvärdet än större!

• Bröllopstokiig

En superpresent!

• Bröllopstokiig

OJ vad jag hade blivit glad! Det är ju verkligen en persolig present och som sagt, man riskerar ju inte att få flera lika.. Någonsin!

• Bröllopstokiig

Jag hoppas att min kusin tänker i samma banor, hon kan måla, rita, teckna jätte fint, skulle bli jätte glad för en tavla av henne.

• Bröllopstokiig

Jag skulle bli själaglad för en så'n tavla.
    Sen kan du ju köpa en fin ram till den om du vill, så är det ju "lite mer"

• Bröllopstokiig

Vilken talang din lillebror måste vara, Lilly! Kan man möjligtvis få köpa på sig lite konst av honom nu i investeringssyfte, och sedan om sisådär 20 år när han är ett världsnamn, sälja det dyrt?

Det skulle vara en kul present att få, tycker i alla fall jag!

• Bröllopstokiig

Ja, han är verkligen sååå duktig (inte har han fått det av mig...)! Han har till och med ställt ut en del (!)

Han ringde i helgen och sa att han hade fått duk och nya oljefärger av pappa så nu kunde han börja!

• Bröllopstokiig

Hej!
    Jag har gett bort en sådan present! Min bästa vän gifte sig år 2000 och flyttade två månader efter det till USA. I present till henne hade jag tecknat av deras vigselkyrka i blyerts. Hon blev så glad att hon grät... Tavlan är numera bosatt i USA med henne och hon pratar om den och hur roligt hon tyckte det var att få den emellanåt.
    Så: mitt råd är att du självklart ska ge en tavla som present!

/Maria

• Bröllopstokiig

Oops! Det skulle ha varit en glad gubbe i st f ett frågetecken... /Maria

• Bröllopstokiig

Tack Maria och alla andra!

Ja, som ni ser ovan så är den på väg!
    Yihoo!!
    (Och extra skönt är att man slipper i panik irra runt i massa affärer för att få den "perfekta" presenten som ingen annan har köpt ;)

• Bröllopstokiig

Låter som en alldeles underbar present!!! Jag hade blivit jätteglad!

• Bröllopstokiig

Jag blir alltid glad när någon GJORT en egen present till mig!!!

Svar på tråden Tavla i present målad av lillebror??