• annapanna1975

Frågor till korsord

Tänkte göra ett korsord med frågor om brudparet (oss) men har verkligen inga idéer. Vilka frågor kan man ta med? Tips...

• Svar på tråden Frågor till korsord
  • HeleneD

Kanske du kan fråga:
    -När ni träffades
    -Var ni träffades
    -När ni förlovade er
    -Vad du/han har för hobby
    -Vad du/han gillade att göra allra bäst när ni var små
    -Vad du/han har för favoritmat
    -Favoritdju
    mm mm mm

• annapanna1975

Tack! Men det är ju de vanliga, de har jag skrivit in. För att det ska bli ett korsord behövs fler frågor att svara på. Fler tips??

• EmMAJ

Jag håller också på att pillra ihop ett korsord. Där har jag med frågor som
    -det gemensamma efternamntet
    -vart vi träffades
    -ras på våra husdjur och deras namn
    -kyrkans namn
    -daturm för bröllopet
    -våra namn
    -klädesplagg som tex kavaj, slips och klänning
    -intressen
    -mm

Lycka till! Det är en hel del pillrande att få ihop ett korsord. En fråga bara. Hur hade du tänkt att gästerna ska få ta del av ert korsord?

• Majlo

Kul idé!
    Teman kan vara er gemensamma historia, men också er gemensamma framtid. Vilka drömmar har ni? Vad vill ni ska hända? Vart ska bröllopsresan gå? Hur många barn vill ni ha tillsammans? Sen kan det vara en del avslöjande frågor också av typen vem snarkar, vem tar sovmorgon, vem läser i timtal på toaletten... Du kan ha ett foto med er i korsordet också som man ska hitta ord i. Det kan finnas en särskild mening i korsordet som ska kluras ut och som leder till ett pris av något slag.

M.

• Nyfiken gul , nu fru

funderar också på korsord o vi brudparet ska ge de rätta lösningarna i en slags lek..

Dock funderar jag på att göra korsord i storformat som vi löser alla gemensamt på typ overhead eller whiteboard..

• julibruttan

mellan namn, vilket sjukhus ni är födda på,idoler när ni var unga, favorit drink,film,bok. första bilen, gemensamma boende, första bio, prenumenation på tidning, favorit glass, gymnasieskolor,idrotter...finns mycket..

• Nyfiken gul , nu fru

o peta in en o annan "pinsam" fråga också...

vad heter den första flick/pojkvännen?
    Vem snarkar?
    Vem sitter på muggen o läser?
    Vem går runt i underkläderna hemma?
    Vem använder långkalsonger?
    Vem sjunger i duschen?
    Vem lämnar tandpetarna på rumsbordet?

osv osv..

• Mysfraggeln

Nyfiken Gul du skrev så här:
    funderar också på korsord o vi brudparet ska ge de rätta lösningarna i en slags lek..
    Får man fråga vad det är för slags lek ni ska ge svaren i?

• Nyfiken gul , nu fru

mysfraggeln..

Vi sitter o spånar på lekar just nu så vi vet inte än hur vi ska göra med korsordets lösning..

men nån form av gissningslek o så ska de rätta svaren i korsordet ingå i alternativen till gissningsleken.. o det rätta svaren överlåter vi till gästerna att komma med.. vi ska bara läsa frågor..
    ,, typ...

Svar på tråden Frågor till korsord