• Ladykaw

Lokal i Visby

Vi letar efter en lokal i Visby där man får ha "egen" mat & dryck. (Catering) Den enda vi har hört talas om är Odd fellow-lokalen. Någon som vet någon mer? Den behöver inte vara så tjusig, men stor. (Ca 120 gäster.) Det andra alternativet är en bygdegård men det skulle vara så otroligt mycket enklare att ha festen i stan. Ingenting är bestämt ännu så vi tar gärna emot tips på andra trevliga festlokaler på Gotland, cateringfiromor etc. TACK!

• Svar på tråden Lokal i Visby
  • Majlo

Hej!
    Vi har åkt runt hela Gotland flera varv och letat bra lokaler. Det verkar vara ursvårt!! Det som var kvar som alternativ var Kalkpatrons och Katthamra gård, men vi valde till sist att leta efter ett stort tält. Där är jag nu, på tältjakt. De ovannämnda ställena kan du ha cateringfirma eller egen mat på annat sätt. Båda har hemsidor. I Ljugarn finns en bygdegård precis på stranden. Nackdelen är att den ligger mitt i samhället. Det är kanske inte det roligaste när man har sen fest...
    mvh
    Majlo

• Bride 05

Kan tipsa om Ihre Kvarn 3 mil norr om Visby, om det inte är för långt bort. Dock tar de max 100 sittande gäster. Fint och trevligt ställe! Har också hört om OddFellow lokalen, men vet inte hur den ser ut. Har hört att den är lite "murrig". Jag tycker också att det är svårt att hitta fina lokaler för så stort bröllop om man inte vill ha en bygdegård....Håller själv på att planera för fullt... så hittar du något får du gärna berätta!

• Lisa72

Är det någon som vet hur det funkar med Frimurarlogen? Kan man hyra den, är den fin och får man ha egen catering? Har för mig att det är Borgen som caterar där, men jag är inte säker...

Letar lokal i Visby som är trevlig och gärna ljus (ska kolla på Odd Fellow dock) och där man helst får ha egen mat o vin... Inte så lätt!

• Ladykaw

Jag tror man kan hyra frimurarlogen, och ja det är Borgen/bistrobaren som har hand om maten där. (Se matmuren.nu) Vet inte hur stora lokalen ser ut men källarvalvet är jättefint. Men litet...

• Ladykaw

Katthamra var ju en bra idé, det är så himla fint. Fast om vi ändå ska vara utanför stan blir det nog plan A, Alskogs djurpark . Vi älskar deras bulhus. Har dock inte fått tag på dem, och vet inte vad som gäller med mat, dryck etc.

• Majlo

Alskogs djurpark! Vad kul! Min sambo har kontakt där genom jobbet. Det är en fin festlokal Jag vet inte vad det kostar och så, men jag tror att catering är helt ok.
    Majlo

• karenina72

jag har precis fått svar från frimurarrestaurangen. Det går inte att hyra enbart lokalerna. Synd - håller med om att källarvalven såg mysiga ut.
    Pris per kuvert 350 kr plus kostnad för vin (billigaste 145 kr). Så det blir för dyrt för vår del.

• Ladykaw

*stryker frimurarlogen från listan*

• Majlo

Glömde tipsa om en riktig toppenlokal på Sudret, Suderhälsan! Åk ner dit och kolla! Det är otroligt vackert. Man kan inte vara så många gäster bara så det passsar nog inte Ladykaw.
    Mvh
    Majlo
    Ps: Vilket datum smäller det? Ds

• Ladykaw

Majlo: Har inte satt något bestämt datum ännu, men det lutar åt början av september 2005.

Svar på tråden Lokal i Visby