Brun av piller?
Sett reklam i tidningar om piller som man kan äta och bli brun av. Någon som har testat? När ser man effekt? Man blir inte orange?
Tacksam för svar!
Sett reklam i tidningar om piller som man kan äta och bli brun av. Någon som har testat? När ser man effekt? Man blir inte orange?
Tacksam för svar!
Hej! Jag äter såna piller, man blir inte brun av dem men när man solar (gäller både vid naturliga solen och solarium) så blir man brunare. MAn måste dock äta dem i minst tre månader innan man ser något resultat, oftast mer. Jag har nu ätit dem i tre månader och när jag solar solarium en gång får jag mer färg än vad jag brukar få, inte så att det är jättetydligt men. Jag hoppas jag märker av det ordentligt när jag åker till brasilien i februari, då har jag ätit dem i ett halvår.
Vilket märke äter du?
Finns maxosol och solarin på hälsokost(oj reklam nu eller?). De ökar ditt pigment så att din kropp lättare blir brun vid exponering i både sol och solarium. Jag får samma resultat om jag dricker morotsjuice, kanske att jag blir något mer orange av det bara:) Välj själv, det är karotenet som jobbar, så kolla hur mycket betakaroten tabletterna innehåller!
Jag kan säga så här. Ät ett flertal morötter per dag så blir det samma effekt. Det är nämligen det ämnet i pillerna som i morötter
Jag äter betakaroten från Naturapoteket och de funkar bra, men man måste som sagt äta de ett bra tag. Tydligen funkar de så att underhudsfettet blir orange och då ser man brunare ut. Låter konstigt men jag läste det i en hälsokost tidning som kom i veckan. Köp en burk för typ 120 kr och test. Men ta inte mer än en om dagen! Betakaroten kan omvandlas till A-vitamin i kroppen och får man i sig för mycket av det tar levern stryk.
Hoppas du hittar något som funkar!
Jag äter Vitalas solbrun, en om dagen, kostar 149 kr för 30 dagar. Visst kan man äta morötter varje dag men det blir en hel del morätter, dessutom innehåller solbrun från vitalas andra vitaminer också
Luke Ray - man får starkare pigment som ger en bättre solbränna om man solar. Ett nordiskt skinn får lite "solbränna" enbart av att äta karotenet... Men som sagt , äter man för mkt kan bli lite orange:)
Jag har aldrig blivit orange!
Bäst effekt får man om man solar oxå, men jag gillar inte solarium så under höst och vinter äter jag bara tabletterna och använder BUS ibland.
Funkar bra för en naturlig färg som är bra för hud och kropp, innehåller antioxidanter som är bra mot fria radikaler.
Men man måste som sagt äta under en längre tid så om ni ska utomlands eller så så köp en burk typ en månad innan för bäst effekt. Fortsätt sen äta under solsemestern oxå. Tror inte att man bränner sig lika lätt heller.