brudbukett till vinterbröllop??
hejhej!! Vi ska gifta odd en 4 december. jag undrar nu vilka blommor passar till ett vinterbröllop??
hejhej!! Vi ska gifta odd en 4 december. jag undrar nu vilka blommor passar till ett vinterbröllop??
Jag skall ha mörkröda kallor, i en ganska lång bukett. Inte vet jag om det är så mycket vinter egentligen, men det kommer bli väldigt fint!
vad roligt, jag ska också gifta mig 4 december! Funderar på vitt tema, med kallor eller amaryllis som bas...
Var på ett midvinterbröllop förra året.
Det _låter_ vackert med att ha vitt som tema och att allt ska vara vitt o.s.v men jag tyckte att det i verkligheten blev lite för blekt.
En bukett med färg var precis vad jag skulle ha velat lägga till. Röda rosor eller kallor eller gerberor eller något sådant...
Min kusin, som gifte sig i December för några år sen, hade en stavbukett av röda miniamaryllis - kanonsnyggt!
Jag tänkte komplettera med murgröna samt någon diskret färg för att bryta mot det vita.
Hej! Vi gifter oss 27/11 och jag kommer ha en bukett med röda rosor i två nyanser samt texasgräs. Vill ha lite färg i buketten eftersom det kommer vara mörkt och burrigt ute!
Du vet sån där pälsmuff med hade om händerna förr. En sån kan man göra, fast med blommor istället för päls. Jätte jätte fint!! Och annorlunda.
Annars finns ju amaryllis. Finast då tycker jag; om klockorna är helt utslagna och man gör en rund kompakt bukett med bara några klockor och lite grönt.
Lycka till!!!
Jag har sett en bukett i eldiga färger på toppen var det långa pepperoni,chili och peppar i olika färger jätte läckert.