• bröllop/ juli -2005

    Bt- träff Norrköping!?!

    Hej alla!!

    Tänkte kolla runt om det fanns intresse för BT- träff i Norrköping..

  • Svar på tråden Bt- träff Norrköping!?!
  • CJW

    Det vore väldigt skoj att träffa några fler som ska gifta sig i Norrköping.
    Vi ska gifta oss där i augusti. Problemet är att jag bor i Stockholm men någon gång måste jag ju ändå åka ned.

    Hur går det med planeringen då?

    /Caroline

  • Effie

    kul! :)
    Jag gifter mig också i augusti Caroline, vilken kyrka och festlokal har ni valt?

  • bröllop/ juli -2005

    Hej hej!

    Vi ska gifta oss i Juli.. Känner lite panik, vill ha lite mer koll på läget..

    Hur går det för Er?

  • Effie

    :) Vi förlovade oss fösta december och har nyss börjat planera men jag känner mig ändå lugn. Vi är båda lite halvt överambitiösa och planerar i detalj. Men viktigast tror jag är att man har kul medan man planerar.
    Men något som är supersvårt: Vi ska ha runt 150 gäster. Vilken fetslokal finns då???? Hjälp!

  • Bröllopsnojig

    JA! Jajajajajajaja! Snälla, vi kan väl träffas!

  • CJW

    Vi ska gifta oss i Matteuskyrkan men kommer att ha festen i Linköping på frimurarhotellet. Det är en bit att åka men det var smidigast så på kvällen eftersom majoriteten bor i Linköping.

    Hur långt har ni andra kommit?

    Vi håller på att ordna med inbjudningskorten nu och jag funderar på vilken frisör jag ska ta.
    Vi har tyvärr ingen koll på hur vi ska lägga upp vigseln och festen men det kommer väl ;) Ska ta och fundera i helgen.

  • CJW

    Effie
    Har ni bestämt vilken kyrka ni ska gifta er i då?
    Det finns ganska många lokaler i Norrköping som man kan kolla på, vi hörde oss för om trädgårdsföreningen och de hade bra lokaler så kolla där.

    Lycka till!

  • Bröllopsnojig

    CJW: Ska ni gifta er i Matteus? Det hade vi också tänkt När är den stora dagen?

  • CJW

    Bröllopsnojig, vi ska gifta oss den 6 augusti, när har ni tänkt er?

    Har ni hunnit planera vigseln ännu? Jag vet tyvärr ingenting om det änu, de har inte bestämt sina semestrar ännu så vi vet inte vilken präst vi får eller vem som ska spela så det är lite svårt att planera.

  • Bröllopsnojig

    CJW: Vi väntar på att höra vilka datum som finns lediga :-/ Dom är inte så snabba på Matteus *phu* Vi har ALLT planerat utom VART och NÄR.. *panik panik*

  • CJW

    Jag har också märkt att de är långsamma. Jag har ringt ett antal gågner eftersom jag skulle vilja ha en skriftlig bekräftelse på att kyrkan är bokad, men det vill de inte ge utan bara muntligt. Men det är inte så kul om de skulle dubbelboka.
    Det ordnar sig säkert för er. Till mig sa det att det inte är en vanlig kyrka att gifta sig i och att den därför var ledig ganska ofta.

  • Effie

    CJW:
    Vi har tänkt Kvillinge kyrka eller möjligtvis Kila kyrka. Vi gifter oss också den 6:e!

    Men som sagt, festlokal för 150 personer eller fler verkar omöjligt om man inte vill betala en förmögenhet. :(

Svar på tråden Bt- träff Norrköping!?!