• ulrisja

Någon mer som gifter sig 23 oktober 2004

Nu är det bara 13 dagar kvar innan vi gifter oss. Hur ska ni ha era bröllop? Själv har vi valt att ha ett litet bröllop på ca 30 personer. Skulle vi ha bjudit all släkt och vänner skull vi ha blivit ca 85-100st, istället bjöd vi dem som vi umgås mest med. Vi ska ha festen i en församlingsgård, vi har beställt varmrätt, efterrätten ska vi göra själva och sen blir det tårta. Vi ska inte ha någon dans ingen av oss gillar att dansa (sen har jag svårt för det pga sjukdom). I stället ska vi ha en tipspromenad om oss själva och gästerna, frågorna utmynnar i lekar sen för att få rätt svar. Vi har valt att göra ett lite enklare bröllop, men vi tror att det kommer bli jättebra. Hur känner ni andra som ska gifta sig snart? Själva tycker vi det känns helt underbart. Jag har provat min klänning idag, man längtar tills man ska få ha den.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 23 oktober 2004
  • Bröllopstokiig

VI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och nervositeten börjar krypa på... Vi gifter oss 60 mil från där vi bor, i mitt barndomshem som råkar vara en kursgård som mina föräldrar har. Pga avståndet åker de flesta upp redan på fredagen, vilket gör att man kan mysa med dem på kvällen innan innan allt börjar "på riktigt". (De ligger alltså över på kursgården fredag - söndag, vissa av dem till och med torsdag - måndag!!)

Det ska bli så himla kul, vi får gäster ända från USA, delar av min värdfamilj som jag bodde hos under mitt high school-år och fortfarande håller kontakten med.

Men vi har också relativt litet bröllop, 43 gäster verkar det bli. Vi börjar med att vigas i en underbar stenkyrka av en av mina favoritlärare från högstadiet som numera är präst. Sedan har bjuder vi på bröllopsbuffé och tårta med tal och grejor med alla gästerna.

Och på kvällen sticker vi iväg till en herrgård med bara de vänner vi umgås med till vardags och har en liten kompisfest med vickning där. Jag och M2B har även bokat bröllopssviten på nämnda herrgård, medan kompisarna tar taxi tillbaka till kursgården.

Åhhh, det ska bli så roligt!!!! Jag träffade frisören igår och kände mig som en prinsessa trots att hon bara gjorde en "fuskuppsättning".

Det känns som om vi har läget under kontroll, tidigare strul har rett ut sig.

Det vi har kvar är i princip att göra placeringskorten, träna på brudvalsen och så fick jag i uppgift av frisören att skaffa lämpligt läppstift plus läpp-penna för att själv kunna bättra på det under dagen. Det kan nog bli ett litet projekt eftersom jag ytterst sällan använder läppstift annars, och det jag äger passar inte. (för kraftigt)

ja, och sen såna där självklara grejor som att lämna in klänningen för strykning och hämta den igen.

Var gifter ni er nånstans?

• fröken Dammråtta

Jo vi är fler som bara har 13 dagar kvar....
    Vi börjar få maskineriet att fungera hoppas vi!
    har inte bestämt vilken tårta vi ska ha.
    Det lutar åt att vi bakar flera olika sorter och gör en liten tårtbuffe´!
    HAr köpt nys skor till barnen idag. MEn visst är det en hel del småfix kvar!

• ulrisja

Vi gifter oss i Arboga i en mysig kyrka. Låter trevligt att ni träffas redan på fredagen. Eftersom vissa har så lång resväg förmodar jag att ni inte träffas så ofta. Då gäller det att passa på när tid ges. Lycka till med era bröllop.

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 23 oktober 2004