VI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och nervositeten börjar krypa på... Vi gifter oss 60 mil från där vi bor, i mitt barndomshem som råkar vara en kursgård som mina föräldrar har. Pga avståndet åker de flesta upp redan på fredagen, vilket gör att man kan mysa med dem på kvällen innan innan allt börjar "på riktigt". (De ligger alltså över på kursgården fredag - söndag, vissa av dem till och med torsdag - måndag!!)
Det ska bli så himla kul, vi får gäster ända från USA, delar av min värdfamilj som jag bodde hos under mitt high school-år och fortfarande håller kontakten med.
Men vi har också relativt litet bröllop, 43 gäster verkar det bli. Vi börjar med att vigas i en underbar stenkyrka av en av mina favoritlärare från högstadiet som numera är präst. Sedan har bjuder vi på bröllopsbuffé och tårta med tal och grejor med alla gästerna.
Och på kvällen sticker vi iväg till en herrgård med bara de vänner vi umgås med till vardags och har en liten kompisfest med vickning där. Jag och M2B har även bokat bröllopssviten på nämnda herrgård, medan kompisarna tar taxi tillbaka till kursgården.
Åhhh, det ska bli så roligt!!!! Jag träffade frisören igår och kände mig som en prinsessa trots att hon bara gjorde en "fuskuppsättning".
Det känns som om vi har läget under kontroll, tidigare strul har rett ut sig.
Det vi har kvar är i princip att göra placeringskorten, träna på brudvalsen och så fick jag i uppgift av frisören att skaffa lämpligt läppstift plus läpp-penna för att själv kunna bättra på det under dagen. Det kan nog bli ett litet projekt eftersom jag ytterst sällan använder läppstift annars, och det jag äger passar inte. (för kraftigt)
ja, och sen såna där självklara grejor som att lämna in klänningen för strykning och hämta den igen.
Var gifter ni er nånstans?