• AnnaLi
    Äldre 8 Oct 10:29
    9802 visningar
    11 svar
    11
    9802

    HJÄLP! Hur tar jag reda på killens ringstorlek??

    Jag ska överraska min sambo me förlovning men vet inte hur jag ska få reda på hans ringstorlek.

    VILL HA MASSA TIPS!!!

    Tack.

  • Svar på tråden HJÄLP! Hur tar jag reda på killens ringstorlek??
  • plaino­l
    Äldre 8 Oct 13:38
    #0

    Överraska med frieri med ringmått är nog det enklaste... fast kanske inte så kul.

  • Magnus flikka
    Äldre 8 Oct 13:46
    #0

    ... eller köp en ringatrapp när guldaffärerna säljer ut utgående modeller, de brukar kosta 50 spänn eller nåt sånt.

  • Blivan­de fru ??
    Äldre 8 Oct 13:56
    #0

    Det går att låna hem attrapper från de flesta affärer (de tar en deposition som du får tillbaka när du lämnar ringarna igen). Det är smidigt, för sen kan ni gå och välja ringar tillsammans.

    Min, numera, make gjorde så. Han hade lånat hem attrapper från Guldfynd. Sedan gav vi oss iväg och letade tillsammans och man måste ju inte köpa ring i den affär man lånat attrapper. För vår del blev det på ett helt annat ställe...

  • Mumste­ssan
    Äldre 14 Oct 19:04
    #0

    kan man inte mäta när han ligger och sussar`?

  • Master­mind
    Äldre 14 Oct 19:51
    #0

    Jag hade nog kört på attrappalternativet. Tänk om han inte tycker om modellen annars?

  • Mumste­ssan
    Äldre 14 Oct 20:01
    #0

    mastermind jag tror att om man känner varandra tillräckligt bra som man bör vid en förlovning så vet man vad den andra gillar och inte gillar. tror du inte det?

  • Grodpr­insess­an
    Äldre 14 Oct 23:24
    #0

    Mumstessan - om jag hade valt förlovningsring till min sambo så skulle han ha fått en slät ring som jag vet att han vill, men jag hade valt en mycket bredare ring än vad jag upptäckte att han ville när vi stod i butiken...Det är ju nåt visst med att stå där och välja också på ett sätt tycker jag. Jag skulle inte alls ha velat gjort det själv. Attrapp-varianten tyckte jag var en suverän idé!!

  • Mumste­ssan
    Äldre 16 Oct 19:17
    #0

    min kille har konstiga fingrar så det är skitsvårt. tjocka på mitten o smala längst upp och längst ner. ringen kommer ju åka omkring..

  • Mumste­ssan
    Äldre 19 Oct 10:28
    #0

    igår snodde jag med mig mannens ring och gick till en smyckesaffär och fick ringmått. det är nog det säkraste. så sätt igång o snatta ringen från mannen din! ;)

  • raggar­havre
    Äldre 20 Oct 19:03
    #0

    Hur har det gått AnnaLi?

  • AnnaLi
    Äldre 21 Oct 08:58
    #0

    Tack för alla tips! Ringarna är beställda å jag har gjort en jättechansning på hans ringstorlek. Skulle den inte passa så får vi göra om den.
    Ringarna är inte klara än så överraskningen blir någon gång i november. Eftersom vi inte ska ha någon datum i ringarna så behöver vi inte bestämma nån direkt dag.

Svar på tråden HJÄLP! Hur tar jag reda på killens ringstorlek??