• Jennifer E

Jag vill vara barnvakt!

OBS! Detta är ingen reklam för mina "barnvaktstjänster"!

Saken är den att jag brukade passa en kille men nu har familjen flyttat till Djursholm och det är för långt att åka, jag bor i stan. Jag älskar barn och saknar att passa någon då och då, tycker ni att jag kan sätta in en annons/sätta upp en lapp på ICA eller verkar det lite psycho?

Alla annonser på ams och dyl är för folk som vill ha hjälp flera dagar i veckan, jag vill mest hoppa in någon kväll här eller där när föräldrarna ska bort.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Jag vill vara barnvakt!
  • Lilac

Varför inte lägga ut en annons (gratis) på nätet om "dina tjänster"? Det finns en egen hemsida där det finns en avdelning för de som vill arbeta som barnvakt och de som söker en för sina barn. Sidan heter:

www.babysitternet.com

Finns säkert fler sådana forum, men det är den som jag känner till. Lycka till!

• Loka

En lapp på ICA är väl inte så psycho? Skulle jag anlita barnvakt tror jag att jag skulle föredra en lapp på ICA framför en annons på internet (där det florerar såååå mycket konstigt folk).
    Testa, det som kan hända är ju att ingen ringer .
  • Lily

Jag tycker absolut att du kan sätta upp en lapp på ICA? Förmodligen vill de föräldrar som funderar på att anlita dig ändå träffa dig några gånger först, innan de låter dig passa deras barn. Fördelen är ju också att om du sätter upp lappen på en ICA nära dig, så kanske en del av föräldrarna redan har sett dig och vet lite om vem du är? Annars tycker jag att en bra idé är att be dina föräldrar fråga sina arbetskamrater, höra med äldre syskon eller med kompisar som har äldre syskon o.s.v., om de känner någon som är i behov av en barnvakt då och då? Du kan ju också sätta in en liten annons i en dagstidning.

• zorn

Det brukar finnas en anslagstavla på bvc.
    Där kan du ju prova sätta upp en lapp.

Svar på tråden Jag vill vara barnvakt!