Till Mauritius och Rodrigues med låg budget
Hejsan!
Jag ser till min förtvivlan att många här inte verkar inse att det går att åka billigt til Mauritius och Rodrigues. De flesta verkar lägga ut astronomiska summor på dyra multinationella hotell där en pytteliten del av vinsten går till Mauritius. Min uppmaning är - köp en billig flygbiljett (bör inte kosta mer än 9000kr) och hys in er på något pensionat eller litet lägenhetshotell. För er som vill ha lite mer lyx rekommenderar jag att hyra en bungalow på stranden, där kan ni få kilometervis med kritvit strand alldeles för er själva. Bojkotta de hiskeliga hotellkomplexen som bygger murar runt sina anläggningar för att stänga ute lokalbefolkningen. Mauritius upplevs bäst en söndag på en "public beach" t.ex. den i Blue Bay eller Flic en Flac med en fotbollsmatch i sanden, en kall Phoenix-öl och provsmakning av gammelmormors samoosas. Det finns så oändligt mycket roligare saker att göra än att bli inburad på en resort! Paradiset är inte att ha en butler med tropikhjälm som stryker dina kalsonger!