• Emilia

    Brud i September 2005 ?

    Hej!

    Har precis inlett planering och bokningar... ska gifta oss i början av september 2005.

    Vore underbart kul att hitta likasinnade, för att prata, drömma och stötta varandra.

    Hur långt har ni kommit? Vad är era planer? Tema? Kontakter? Borgligt/Kyrkligt?

    Mvh//
    Emilia (norrort)

  • Svar på tråden Brud i September 2005 ?
  • Mollinka

    Jag och min blivande man ska gifta oss i September 2005. Vi bor dock i skåne, men det skulle vara roligt att ha kontakt ändå! Vi har kommit så långt att vi bokat kyrka och festlokal.

  • Emilia

    Mollinka - då har vi kommit lika långt då.

    Jätte kul att kunna bolla tankar och ideer... oavsätt var man bor.

    //Emilia

  • Hästsson

    Hej!

    Jag och min kille planerar att gifta oss 24 september 2005. Vad jag undrar är när man bör boka kyrkan. Vissa säger att man inte KAN boka den för tidigt, andra säger att man bör boka den ett helt år i förväg. Vad är det som gäller egentligen, någon som vet?

    /Tessan

  • Emilia

    Hästsson - ring och boka idag! Även prelininär boka lokal.... speciellt eftertraktade kyrkor och lokaler behöver man boka ca 1 år innan.

    //Emilia

  • Dessi

    Äntligen nån likasinnad! Den andra tråden fick man ju inte svara på längre Vi är inne på 3/9 2005 och ska bara kolla på kyrkan så att den inte är alltför hemsk. Sen så bokar vi!

    Bor i Västerort

  • Bride2B..

    Här är en till septemberbrud.. Vårt datum är satt den 3:e September 2005... :)

    Än så länge har vi (jag) köpt min brudklänning och de flesta tillbehören, brudgummens kläder och de flesta tillbehören, köpt brudpar till tårtan, bokat kyrka och festlokal, pratat med catering, hittat näbbkläderna för den ena näbben, tjejen, och delat ut alla "positioner"..

    Vi tänkte ha Vitt, ljusrosa och guld (eller silver) som färgtema. Vi har en bra bit kvar att spara till inför bröllopet, ringen är nog den dyraste och största utgiften vi har just nu (30.000 kr kostar den)..
    Vi, jag, heter Julie och fyller 20 år den 25:e december (2oo4)..han, heter Marcus och fyller 20 den 14:e augusti (2oo5)...
    Ni kan hitta oss i Göteborg! :)

  • Fru Larsson

    Här finns en annan septembertråd: www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m854499.html

    När det gäller bokning av kyrkan så är det nog väldigt olika när man får boka!

    Bride2b, vad långt du har kommit! Vi har bokat kyrka och lokal, valt vem ska vara tärna, pratat med cateringfirma och så har jag köpt skor. Klänning har jag nästan bestämt mig för vad jag vill ha men känns lite tidigt att köpa den redan (tänkte gå ner några kilo först). Oj - din ring kostar lika mkt som jag tänkte lägga på hela bröllopet!

    Vi gifter oss också 3 september! Vi är båda 35 när vi gifter oss (har varit ett par i 15 år och har tre barn ihop)! Bor Haninge!

  • Bride2B..

    nu e d lite oende me killen.. vi får se hur mucket ringen kommer kosta.. jag vet i alla fall att det kommmer vara minst 15.000 o max 30... vi får se som sagt!!

  • Dessi

    Vad långt alla har kommit! Vi har bestämt färger (guld & blått) och tärna och toastmadame - fast jag fick en praktutskällning av henne igår för att jag var en dålig och självisk kompis som inte ställde upp på henne, så just nu är jag lite morrig! (Sorry, jag känner mig lite upprörd fortfarande!!!)
    Sen har jag hittat en klänning jag vill ha, men jag hade tänkt hyra för att hålla ner kostnaden och detta är en köpeklänning, tyvärr

    Bride2b
    Har du nån bild på den ringen du vill ha? Jag blev nyfiken - inte för att vi har råd med 30000 på en ring, det tänkte vi lägga på hela middagen med catering, lokal, alkohol och tårta - skulle vara kul att se den

    Min m2b är 32 när vi gifter oss och jag är 30. Vi träffades 1998 på en fest med gemensamma vänner och blev ett par 2000.

  • Bride2B..

    jovisst... du kan kolla på min sida som jag lagt ihop på msn groups... kanske hittar du fler tips därifrån?! :)

    groups.msn.com/JulieMarcus/smyken.msnw&PhotoID=23

    bilden är då en ring i vitt guld, och stenarna är i 1,00 ct.. jag ska ha en i rött guld och 1,5 ct.. :)

  • Dessi

    Bride2b
    Supertjusig!Skulle gärna ha en liknande om det passade med förlovingsringen!

    Jag ska nog designa en egen för våra förlovningsringar är bland det tunnaste som finns att köpa och då kan man inte ha större stenar än 0,15 ct (har jag för mig att hon i butiken sa) för det ser jätteskumt ut!

  • Bride2B..

    okej.. men du får typ rita eller nått och lägga upp det för nu e jag också lite nyfiken...
    förlovningsringen behöver inte passa ihop med vigselringen, saken är den att om det känns bra så är det bra... jag lägger upp en bild på min msn groups med både min förlovningsring och vigselringen (jag tog den i affären.. det var en 1,00 ct ring (15.000 kr) så får du se hur MIN förlovningsring ser ut med vigselringen...)

    groups.msn.com/JulieMarcus/smyken.msnw&PhotoID=87

  • Dessi

    Saken är den att vi har ett zig-zagmönster längs med båda kanterna på våra förlovningsringar. De reflekterar ljuset, vilket gör att om jag ska ha en sån ring som du (vilket jag hade tänkt mig från början) så blir totaleffekten inte bra. Den ena förtar den andra så att säga...och. Ska försöka hitta den ring som jag har och lägga ut den.

  • Bride2B..

    hoppas man får se den snart.. den låter jättefin!! :)

  • Dessi

    Var och kollade på ringar idag igen...helt hopplöst! Hittar ingenting som känns rätt och jag vet inte ens vad jag vill ha för typ av ring längre så jag kan inte börja rita på en egen. Måste man ha vigselring?!

Svar på tråden Brud i September 2005 ?