• Caitline

När kommer vinterkläder till affärerna?

Någon här som jobbar i klädaffär eller vet ändå när mycket av vinterkläderna kommer in? Tänkte köpa en riktigt varm jacka/kappa kanske med dun eller iaf nåt som håller för minusgrader och stövlar med tjockare sula och rejält vadderade. Har inte kommit så mycket ännu, och man vill ju inte förivra sig ifall det kommer in något snyggare/varmare senare. Nu syftar jag på de sörre kedjorna!

• Svar på tråden När kommer vinterkläder till affärerna?
  • EmmaPemma

ganska mycket har redan kommit (åtminstone i de affärer jag har varit i). Många av höstkläderna är redan slut i min storlek .

• EmmaPemma

Vet iofs inte om det är någon egentlig skillnad på höst/vinter kläder. Men med höstkläder menade jag tjocka/stickade tröjor... .

• Tolin

Hmmm... i butikerna jag handlar i (Malmö) började höst/vinterkläderna komma i juli/augusti. Rejält vaderade stövlar finns i var och varannan skobutik här...

• Caitline

Vilka affärer handlar ni i? Tycker inte att tex HM, VeroModa, Dinsko,Wedins har så mycket ännu. Mycket ofodrade yllekappor och tunna linnen ännu..Och högklackade stövlar utan foder.Brr..va kallt!

• Tolin

Hmmm... det är kanske olika från affär till affär. Jag handlar mest i de "lokala butikerna" och inte så mycket i kedjorna så de har jag inte så bra koll på tyvärr. Det borde i alla fall komma snart tycker man. Lycka till!

• Caitline

Ingen som vet riktigt???

• Hime

Det finns ju överallt.. Iaf i Stockholm, jag kan ju inte veta hur det ser ut i övriga delar av landet, men det borde väl inte vara någon skillnad? Kappahl har fått in... MQ, sportaffärerna, H&M, Åhléns etc etc likaså.

• Loka

Ett säkert tips om det är just vinterjacka du letar efter är sportaffärer, både Stadium och Intersport har fått in riktiga vinterjackor.

Brukar handla i Västerås & Eskilstuna och måste säga att det finns nästan enbart vinterjackor och det har det funnits länge. Jag letade nämligen efter en höstjacka och hittade bara dunjackor och annat supervarmt och det var säkert minst en månad sedan.

Svar på tråden När kommer vinterkläder till affärerna?