• Emmis 05

Trollenäs slott

Hej,
    jag söker fortfarande brudpar (o bröllopsgäster) som gift sig(varit på fest på) på Trollenäs slott utanför Lund. Vi har prel. bokat men är nyfikna på brudpars upplevelser av slottet med dess service o mat.
    Tack på förhand

• Svar på tråden Trollenäs slott
  • Simbalina

Trollnäs slott ligger väl inte i Lund ?

• kanon

Trollenäs slott ligger i Eslöv, men visst är det utanför Lund

• Emmis 05

Jaja, jag menar utanför Eslöv men nu var det "recensioner" om bröllop jag sökte efter och inte geografisk beskrivning Någon?

• Kika

Hej!
    Var gäst på bröllop på Trollenäs för ett par år sedan. Det var ett vinterbröllop och det året var det sagolikt vackert med snön kring slottet. Själva slottet är ju ett jaktslott så det har en ganska mörk inredning och öppna spisar. Passade jättebra på vinterbröllop - vet ej vid annan tid på året. Vid detta bröllop hade vi som gäster tillgång till nästan hela slottet - så det fanns olika rum för mottagning/presentöppning, middag, kaffe, dans osv. Väldigt trevligt. Toppengod mat och verkligt trevlig personal.

• Ejla

Jag har jobbat där i några år, mest med guidning och annat som ingår när man har turister, men även en del bakom kulisserna med bröllop och middagar. Fast det är ett tag sedan nu förstås. Jag känner till själva stället väldigt väl s.a.s, men inte så noga hur det praktiska sköts idag.

• Emmis 05

Tack för all svar.
    Input är alltid bra.
    Mest intresserad är jag av hur just maten o servicen är "idag".
    Tycker att slottet är perfekt i övrigt.
    Är lite smånojig(normal brudnoja) när det gäller mat o service.
    Man betalar ändå ett ganska högt pris o då vill man ju vara säker på att det är riktigt bra.....
    Men det är det säkert....

Svar på tråden Trollenäs slott