Bröllopsresa till Nice?
Hej igen...
Någon som har åkt på bröllopsresa till Nice? Var det ett bra resmål? Har ni några tips på vad man kan se och göra?
Hej igen...
Någon som har åkt på bröllopsresa till Nice? Var det ett bra resmål? Har ni några tips på vad man kan se och göra?
Hallå!
Vi ska oxå åka dit på bröllopsresa, men först tar vi 3 dagar i Paris
När ska ni dit?
Vi ska dit första veckan i juni...så det är långt kvar.
Jag vill oxå ha tips!
/Jazzkatten
Ingen som vill tipsa? :)
ho hoooo!
Hej!
Vi har varit i Nice två gånger i år, och det är underbart!!!
första gången i maj blev jag överraskad av min man, som då inte ännu var min man (!), som inte tyckte att han hade fått fria ordentligt. Vi passade då på att nyförlova oss eftersom vi gjort om våra ringar. Vi blev så förälskade i staden, att vi i augusti åkte dit på bröllopsresa!
Båda gångerna hade vi fint väder, låg på stranden, solade och badade -skönt!
Jag kan rekommendera att bo centralt då är det gångavstånd till allt, vi bodde på hotel Grimmaldi och åkte genom sembo. Passa på att se slottsruinerna, hamnen, alla affärer, gamla stan är ett måste. Lägg pengar på att dricka champagne och äta god mat, om ni kan, ät en romantisk middag på Negresco. Ja, det finns massor att berätta, men inget negativt som vi upplevt det, alla är sååå trevliga. Istället ska vi dit nästa år igen med halva släkten och när vi blir äldre ska vi köpa en lgh där!
Oj, det lät härligt! Det verkar som att ni gillar Nice ;) Tack så mycket för tipsen, jag blev inspirerad!
/L
Åh vad nice det låter.
Nice är en suverän utgångspunkt för olika utflykter längs rivieran och vill ni åka till andra platser i närheten av Nice rekommenderar jag att ni åker tåg- snabbt och enkelt och dessutom riktigt billigt. För shopping är Cannes suveränt och har ni inte varit på rivieran tidigare är ett besök i Monaco ett måste.
Är ni ute efter sol och bad så går det självklart att sola och bada i Nice, men jag tycker personligen att det finns mysigare ställen bara ett par minuters tågfärd från Nice.
Jag håller med Marre & Juzzi om restaurang "Le Chantecler" på Negresco, men ett tips är att äta en tre-rätters (!)lunch där istället för middag (vilket vi gjorde).
Vet inte vilken typ av hotell ni är ute efter, men vi bodde på ett som heter "Windsor" och som vi var mycket nöjda med (prisvärt, bra läge och ett plus för trevlig personal samt en härlig liten trädgård där man kunde sitta ute på kvällarna och äta middag).
Ni "måste" också gå på det fantastiska Matissemuséet i utkanten av staden, ligger i helt underbara omgivningar och är lagom stort. I närbelägna, vackra Antibes finns ett roligt Picassomuseum, fantastiska vyer och formidabla badplatser. Jag börjar få slut på superlativer, kan bara hålla med föregående talare, det är en fantastisk kust! Saint Paul de Vence är också mkt trevligt... faut que je m'arrète là...älskar Rivieran! Jag planerar att bli en såndär lyxtant med blått hår och guldskor, en sån som det drösslar av därnere, med läderartat solbränt skinn och glammiga solklänningar, när jag blir gammal. Ses vi där?
höst05
Jag är på! ...och jag tänker ha stora solglasögon med små diamanter på och en solskärmskeps i turkost,
och ett glas iskallt roré i handen...eller kir royal (skumpa och cassis).
Vi ska förresten få hyra en lägenhet mellan Nice och Antibes på vår bröllopsresa, så boendet är ordnat.
Antibes är ju helt underbart mysigt f.ö.
ps....Rosé skulle det stå förståss. ds.
2 saker som vi ska göra när vi åker dit är att åka till Parfymfabriken (Fragonard) i Grasse, där man kan få blanda till sin egen parfym. Säkert dyrt, men en dröm går i uppfyllelse för mej.
Sen ska vi åka till någon vingård och titta, det har jag alltid velat göra men aldrig hunnit med på mina resor till kontinenten.
Vad roligt att det är fler än vi som fastnat för denna underbara del av världen, lagom långt bort för värmen, och lagom nära hem...Ja, det är så underbart att man glömmer tipsa om allt! ;)
Vill oxå bli en coco chanel-tant, men vi får inte glömma att vara ägare till var sin chihuahua!!! (som gärna ska ha sin egna stol på restaurangen!)
Jo, ett måste: köp såna där 80-tals plastsandaler på plats, det gör gôront att bada annars!
Jag ser fram emot att bli panchis (bara 33 år kvar) nu när jag vet vad jag ska göra då