• Novemberbruden

Ringar i rött och vitt guld tillsammans?

Hej! Nu behöver jag hjälp! Jag har en ganska bred, slät förlovningsring i rött (gult) guld. Nu har jag hittat den vigselring jag vill ha. Problemet (ett lyxproblem!) är om jag sk välja den i rött eller vitt guld. Det är en ring med fem briljanter/diamanter som sitter på rad och är kloinfattade. Ringen är fantastiskt vacker i vitt guld, men kan man ha rött och vitt guld tillsammans (vet att de inte "äter"/nöter på varandra), utan min fråga är mer "stilmässig", dvs vad som är snyggast.

Är det någon som har en ring i rött och en ring i vitt guld tillsammans? Vad tycker ni verkar snyggast? Kan inte riktigt bestämma mig! Har i övrigt smycken (halsband, armband och övriga ringar) i rött guld. Kan det vara snyggt att bryta av med vitt guld? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Ringar i rött och vitt guld tillsammans?
  • Noiva

Hej!

din tråd skulle kunnas ha skrivit av mig för jag har exakt samma dilemma!
    Men jag har bestämt mig att ha ringen i vitguld då jag tycker att diamanterna framhävas bättre i vitguld. Dock kommer jag ha 7 stenar så när man tittar på ringe ovanför så ser man bara diamanterna.

• Nervig

Hej,

Jag gifte mig den 21/8 och har förlovningsringen i rödguld och vigselringen i vitguld. Ångrar mig inte.
    Så här ser det ut (Uppe i högra hörnet): www.algonet.se/~diamant-/07/he/e5231_36_b.html

Lyckligt gift!

• Novemberbruden

Noiva! Visst får diamanterna "mer skjuts" av det vita guldet så de gnistrar vackrare!!? Vad har du för storlek på stenarna? Jag väljer mellan 5 stenar à 0,10 carat styck eller 7 stenar à 0,07 carat styck.

Nervig! Väldigt vackra ringar. Man skulle kanske våga sig på att ha en i rött och en i vitt, det är ju rätt fint!

Någon annan som har synpunkter??!

• Devoted

Jag väljer en enstensring i vitguld till min rödguldsförlovnignsring. Det är ju väldigt vanligt nu med en ring av varje. Lätt att kombinera andra smycken också. Jag tycker inte alls att det stör med olika färger på guldet.
    Däremot tycker jag det är fult med olika färger i samma ring.

• raskan

jag provade en vitguldsring till min röda guldring å det va jätte fint.kramiz millan

• Noiva

Novemberbruden:
    jepp håller med det att det får en "skjuts" :)
    Där jag köpte förlovningsringen sa dom att det kunde man verkligen inte ha! Vet inte om det hade med att göra att damerna som jobbar där närmar sig 60.
    Gick till en annan guldsmed som sa att det var inga problem och att han tyckte att den kombinationen är jättesnygg.

Det lutar mot 7 stenar på 0,10 c styck.
    Skall kolla runt i flera affären och jämföra priser och kvalitet på diamanterna.
    Måste speciallbeställa ringen då min ring är rätt hög och det finns ingen ring i de "vanliga" affärerna som passar.

• Novemberbruden

Puff puff uppåt! Fler synpunkter?

• AJT

Klart att ni kan ha både rött och vitguld tillsammans! Har ett par vänner som nydligen gift sig, både hon och han har det, supersnyggt!

Verkar som om det blivit populärt att ha en av vardera dessutom.

• raggarhavre

Jag tycker det är snyggt att kombinera!!

• shalimar

Jag ville från början ha båda ringarna i vitguld, men när vi skulle välja ut förlovningsringarna så provade jag att sätta ihop rött guld (förlovningsringen) med en vitguldsring (allians, 5 diamanter, tot. 1 ct) och det blev ju faktiskt tom snyggaRE än att "bara" ha vitt guld. Tyckte jag och min blivande iallafall.

• Hime

Tycker absolut att du skall köra på vitguld!
    Rött guld gör att intrycket krymper, medan vitguld framhäver stenarna.

Svar på tråden Ringar i rött och vitt guld tillsammans?