• Bröllopstokiig

Vart hittar jag Miss Mary etc?

Hej!
    Det har just slagit mig att jag bör ha något fint under om 11 dagar*pirr*
    Vart kan jag hitta Miss Mary butiker etc?
    Skall man ha vita strumpor eller hudfärgade?
    Känner att jag ev. kan vara lite allergisk mot just vita...

• Svar på tråden Vart hittar jag Miss Mary etc?
  • Bröllopstokiig

Jag vet att det finns en fyndbutik i Boråsområdet.

• Bröllopstokiig

Borås känns lite långt bort, jag bor 8 mil väster om Sthlm...
    Men tack för snabbt svar!

• Bröllopstokiig

Biblioteksgatan Stockholm. Kan kolla upp gatunummret om du är intresserad.

• Bröllopstokiig

Tack Kristina!
    Biblioteksgatan är ju inte sådär jätte lång så jag skall nog kunna hitta dit.
    Vad skall ni ha på er under?

• Bröllopstokiig

Jag igen. Miss Mary ligger på Mäster Samulsgatan 7 Stockholm. Jag fick hjärnsläpp nyss....

Andra bra butiker i Stockholm är Details som också ligger på Mäster Samulsgatan i närheten av Åhlens. Även NK har stort urval.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Gustaf Mellbins på Västerlånggatan är en bra affär. Dessutom personlig service!

• Bröllopstokiig

angående strumpfärgen... så ser det rätt trevligt ut att ha samma färg som resten av kitet. själv har jag köpt ett i såndär gulvit färg på Twilfit. (rea, hurra!)

• Bröllopstokiig

Nej, det behöver inte alls vara samma färg. Hudfärgade går bra till alla färger. Jag är också allergisk mot vitt (benen ser så tjocka ut) och brukar använda hudfärgade, champagne och svarta (ej till bröllop. Köp flera strumpor av samma sort och färg, så slipper du slänga när det går maskor i ena paret. Till strumpeband använder jag strumpor utan resår, tunna glansiga tycker jag är snyggast, även min sambo.

• Bröllopstokiig

Är det någon av dessa affärer som har störe storlekar på underkläder. Vill att det ska sitta snyggt samtidigt som det inte ska stjära in i fettvalkarna. Man ska trots allt ha detta på sig en hel dag.

• Bröllopstokiig

Miss Mary har lite större storlekar. Det finns fler underkläder i deras butik i Stockholm (design Camilla Thulin) än på deras hemsida. Annars finns ju alltid www.bravisimo.co.uk/ som bara har stora storlekar och mycket fint. I Göteborg finns Chia underkläder som jag verkligen kan rekommendera.

Pernilla

Svar på tråden Vart hittar jag Miss Mary etc?