• millan858

Förlovning utan att gifta sig

Om man förlova sig måsta man gifta sig inom ett år?Kan man inte bara vara
    förlovad hala livt utan att gifta sig?
    Jag har varit förlovad men vi bröt förlovningen men vi e tesammans nu kan man om förlova sig md samman person som man älskar o vill leva me hela livet?

MVH Camilla

• Svar på tråden Förlovning utan att gifta sig
  • ISLA

Var och en gör precis som den vill, finns inga regler. Vi förlovade oss för över 8 år sedan, och inte förräns i år bestämde vi oss för att vi skulle gifta oss. Varken han eller jag trodde nog aldrig att vi skulle gifta oss eftersom vi aldrig sett det som något nödvändigt.

• majlis

Självklart behöver du inte gifta dig just nu..... Jag och min sambo var förlovade i 13 år innan vi nu bestämmt oss för att gifta oss. Och vi köpte nya ringar och förlovade om oss nu i våras när min sambo friade till mig. Du kan visst bara förlova dig igen och nöja dig med det!

Lycka till!!

• Ann-Sofi

Självklart kan ni vara förlovade utan att gifta er, det beror helt på vilken inställning man har till det hela tycker jag.
    Själv är jag förlovad för andra gången. Första gången var när jag var 18 år och då hade vi inga planer på giftemål. Nu när jag har blivit äldre (32 år) har jag dock ändrat inställning och känt att jag vill gifta mig efter förlovning. Jag och min älskling förlovade oss på Valborg och gifter oss 18/6-05.
    Lycka till!

• millan858

tack för alla svar
    mvh camilla

• pysslingen

För mig betyder förlovning just för-lovning till bröllop. Men det är för mig. Alla gör ju som det tycker känns bäst för dem.

Det finns inga rätt eller fel... även om vissa hävdar att "enligt etiketten så MÅSTE man...".

Gör så som ni tycker att det känns bäst för er båda!

• elis

Finns det verkligen en etikett som säger att man ska gifta sig inom ett år.

Var det inte så att allt under ett år var en kort förlovning att man då kunde misstänka att det fanns andra anledningar till bröllopet och att inte bruden var så mycket oskuld som traditionen krävde?

Svar på tråden Förlovning utan att gifta sig