Vita prickar
Hjälp.
Hur får jag bort vita prickar i ansiktet. Har fått små fett?? prickar och villha bort dem. Hur göra???
Hjälp.
Hur får jag bort vita prickar i ansiktet. Har fått små fett?? prickar och villha bort dem. Hur göra???
Hej Systeryster!
Det låter som om det skulle kunna vara "milier" som du har. Milier är talg som är instängd i en por, och de uppstår oftast på kunderna. De är, till skillnad från vanliga pormaskar, helt innanför huden, och därför går det inte att få bort dem lika lätt. Milier är jättevanligt, men alla har dem inte.
Hos en hudsalong får du först ångas i 10-15 minuter för att mjuka upp huden och sedan trycker hudterapeuten försiktigt ut milien. Ibland måste hudterapeuten först sticka hål på huden med en liten nål för att kunna få ut den. Du blir lite röd i ett par dagar, och sen blir huden slät och fin igen. - så gör ingen behandling precis dagen innan du ska vara fin!
Har samma fenomen (milier) och det enda som hjälper är regelbunden ansiktsbehandling och regelbunden peeling. (Har rengöringsgel med mild peeling). Vad jag har hört så ska man inte ge sig på dem själv. Även om min man, som älskar att pilla, är sugen.
Tack så jättem ycket för tippset. Nu ska här bokas tid..
jag har samma problem...men hmmm jag brukar ge mig på de själv...först mjuka upp huden i badet sen ta en nål som är vass och bränna den med en tändsticka ett tag o sen är det bara att pilla ur milien...sticker till li fast inget märke blir kvar...:)
Mina milier försvann en dag bara. :D