• Jennifer E

Produkter för att ta fram lockarna i håret?

Jag VET att det funnits trådar i mängder om sådant här men jag sökte och hittade inget värst användbart.

Lägger tråden här därför att på bröllopsforumet försvinner trådarna ner snabbare än man hinner blinka!

Nu till frågan som ni kanske fattat av rubriken... Jag har självlockligt hår men jag måste ha i preparat och fixa lite (krama) med det för att lockarna verkligen ska komma fram. Har lagt sååå mkt pengar under åren på "lockprodukter" och söker nu tips på ngt som verkligen funkar!

Helst ngt som inte kräver så mkt jobb. Typ bara ha i fuktigt hår och krama lite. Gärna ngt som ej gör håret så jättehårt heller.

Alla tips mottages tacksamt (även om det gäller ngt annat än just produkter)

• Svar på tråden Produkter för att ta fram lockarna i håret?
  • Freja

Hej Jennifer, här har du en stackare till med självlockigt hår... :(

Vad du behöver ha i håret (och hur mycket) hänger mest ihop med hur lockigt ditt hår är av naturen och om det är mjukt, grövre eller vad du nu kan ha för hårkvalitet.

För egen del räcker det att krama (med handduken) i lite hårskum i nytvättat hår. Men jag har kanske mer självlockar, vad vet jag.
    Prova det i alla fall! En massa dyra mirakelpreparat är i allmänhet bara, just det, dyra.

/F :)

• EmmaPemma

Jag hade självlockigt hår förut, och då gjorde jag precis som Freja att jag kramade i lite mousse (om jag ville att det skulle upplevas som lockigt).

Jag försökte dock nästan alltid att få håret rakt istället, så jag har nog inga andra bra tips .
    Nu har håret lyckligtvis blivit rakt av sig själv - så jag slipper att fixa .
    Men nu när jag haft rakt hår ett bra tag så börjar jag nästan bli sugen på lite lockar igen - hmmm, man blir aldrig nöjd .
    Nu skall jag sluta att sno plats i den här tråden . Hoppas att du får några bra tips Jennifer!!

• E&I

Jag har oxå självlockigt här. O då menar jag verkligen smålockar som aldrig vill sitta på plats. O fööör mkt volym.
    Förut så brukade jag använda mousse men när det torkade så blev det sååå tjockt. Men nu använder jag sunsilk Aloe Vera för vågigt/krulligt/ frizzy hår.
    Den är faktiskt jättebra. Lägger i det när håret e blött. Som balsam men man sköljer inte ut det. O det finns o köpa på H&m, ICA o andra vanliga ställen. Kostar ca 30 kr. Testa den...

• Miiiaaa

Här är en till med självlockigt hår! jag har hatat det i alla år och gjort ALLT för att få det rakt! Plattången var min bästa vän ett tag! Men håret blev förstört efter ett halvår med den så nu har jag fått lov att acceptera mina lockar, vilket jag nu gör!

Jag använder en eftervårdande balsam som jag kramar i när håret är vått efter duschen, sedan tar jag en liten klick gelé och kramar även in den med. Avslutar med lite glansspray, sedan får håret självtorka! Superfina lockar blir det! Dessutom använder jag inga dyra frisörprodukter, jag tar de som kostar lite mer i affären istället! Det fungerar jättebra!
    Om jag ska ut någon kväll har jag även på lite glansvax utanpå gelen, innan sprayen, då håller sig de små stråna på plats!

Det låter som jag har massor av produkter i håret, men jag tar pyttelite av varje, och det blir bra ändå, mjukt och inte alls stelt och kletigt som det lätt kan bli med mousse!

Lockigt hår är ingen lek, det är främst svårt att få det att INTE se ut som en risbuske!!

Lycka till!

• Miiiaaa

E&I
    Ja visst sunsilk är det balsam jag oxå använder efteråt, jag kom inte på vad det hette! Sunsilk har ju fått jättedålig kritik för att förstöra håret, men jag tror denna produkt är något annat! Helt suveränt iallafall!

• Jennifer E

Tack för tipsen tjejer! det verkar dock som om de flesta av er är turputtar med lockigt hår men som inte gillar det! Jag VILL ju ha lockar!

Tack ändå som sagt och hoppas på fler tips!

• Loka

Oj, jag jag som faktiskt ska permanenta mig (gammalmodigt, jag vet ) nästa vecka och har verkligen sagt åt min frissa att jag vill ha lockar, lockar och åter lockar . Är så förba... trött på mitt lite vågiga hår.

• Jennifer E

Loka, berätta sen hur permanenten blev är du snäll! Jag har bestämt mig för att jag ej vågar permanenta mig, alla säger att det kan hända så mkt dumt med håret...

Hoppas det går bra och blir toppensnyggt! Lycka till!

• Loka

Jennifer
    Jag har permanentat mig tidigare. Är ju lite gammal så jag var i mina bästa modeår på 80-talet, då permanenter var väldigt "inne". Så mitt hår tål permanent det vet jag sen tidigare och jag tror aldrig att jag har hört någon som misslyckats heller.
    Men visst jag ska skriva och berätta hur snygg jag blir .

• Superbruden

Ok, här kommer "expertråd" från en självlockig! Outstanding för att ta fram lockarna är Sebastians "Moulding mud", en burk kostar ca 260:-, men den räcker ett bra tag.

Schampoo+balsam+stylingcremé i Kerastases orangea serie är oxå jättebra. På mitt hår fungerar inte deras serie för frizzigt hår, utan det ska vara serien för torrt hår!

Ett nytt schampoo+balsam+leave-in-spray som jag testar just nu är Loreals Shine&Curl. Än så länge fungerar det jättebra och sparyet är suveränt om håret blivit lite frizzigt eller risigt!

Alla produkter köps hos frisör eller på nätet: www.lookfantastic.com är en bra sajt!

Jag upplever att det är väldigt olika produkter som fungerar i mitt väldigt lockiga, torra hår. En del produkter fungerar inte alls, tex Tigis produkter! Lycka till!

• Superbruden

Hm, upptäckte nu att Loreals spray inte finns på lookfantastic, men shampoo o balsam gör det. Så sprayet får man väl ta sig till en frisör och inhandla!

Glömde säga att jag tycker att det lönar sig med kvalité när det gäller mitt hår. Billiga ICA-schampoon gör mitt hår till värsta Joey Tempest-kopian á la 80-tal!

• Monn

De få dagar jag har locigt hår (är bästis med min raktång) har jag bara i lite balsam. Spelar ingen roll vilket men jag måste krama in det ganska ordentligt så att det inte blir mer på ett ställe än på ett annat för då blir det stelt och fult.

Nä, nu måste jag gå och tvätta håret så det är torrt till imorgon bitti så jag hinner platta det innan skolan börjar ;)

Svar på tråden Produkter för att ta fram lockarna i håret?