• julibruttan

Hur åker ni från kyrkan/vigselplats?

Grunnar lite på hur man ska ta sig från kyrkan. Vad för fordon skall ni ha??

• Svar på tråden Hur åker ni från kyrkan/vigselplats?
  • julibruttan

På ngt sätt ska ni väl ta er därifrån.... eller?

• depecha

Jag gifter mig utomhus på midsommarafton i mitt fäbodställe och åkter häst och vagn =)

• Secret

Vi har ingen aning. Saken är att vi ska ha fest 2km från kyrkan därför känns det töntigt att satsa på ett dyr transportmedel. När folk frågar om detta brukar vi säga att vi ska cykla :)

• Pa´sHeffaklumpan

Vi har funderat på tunnelbanan, bara ett par stationer emellan kyrkan o festlokalen

• julibruttan

Flyttar upp i hop om fler transport berättelser....

• Devoted

I en svart bil från 30-talet som vår granne kör.

• Whiskie

Det kommer att bli en överraskning för oss. En kompis ska fixa det men han vill inte tala om vad det är, förutom till våra toastmadames som måste veta. men han sa att det inte kan bli bättre så vi litar på att det blir jättebra

• Bristow

Min farbror har en T-Ford, sa vi funderar pa att fraga honom. Min m2b propsar visserligen pa att ALLA gäster ska fa aka häst och vagn mellan kyrkan o festlokalen, men jag tror inte riktigt han har insett vad det innebär för jobb och kostnader. Annars tycker jag häst o vagn är det allra mest romantiska, kanske ska satsa pa det i alla fall!!

• torpflickan

Vi har en italiensk veteransportbil som vi nog tränger in oss i och kör till festlokalen.

• MinPrins

Vi gifter oss i Ulriksdals Slottskapell och har festen på Ulriksdals Wärdshus, det är 200m mellan vigsel och fest så med andra ord skulle vi kunna gå, MEN M2b älskar gamla fina bilar och eftersom han SÅ gärna vill åka från vigseln en sväng i en fin bil så ska han ju såklart få det

Min bästa väninnas pappa håller som bäst på att renovera en super-fin Jaguar MK2 (Mark 2), den är creme-vit och SÅ fin! Så om han hinner klart med den så vore det ju toppen, gratis blir det ju förhoppningsvis då också, vilket ju aldrig är fel

Ni kan se en liknande bil på nedanstående länk: kotisivu.mtv3.fi/jag/jagmk2.htm

Svar på tråden Hur åker ni från kyrkan/vigselplats?