Festlokaler i Falun?
Vi skall gifta oss våren 2003 och är på jakt efter an bra och fin festlokal i Falun som rymmer ca 60 personer.
Kom gärna med tips om ni har några.
Mvh Tove
Vi skall gifta oss våren 2003 och är på jakt efter an bra och fin festlokal i Falun som rymmer ca 60 personer.
Kom gärna med tips om ni har några.
Mvh Tove
Vad hade ni tänkt er för typ av lokal? Ska ni ha egen mat och dryck?
Dössberget är ju ett jättefint ställe med supergod mat.
Ulfshyttans herrgård är verkligen fin! Sedan finns ju även mässen på Dalregementet.
Hej Mina!
Vi är ute efter en lokal med tillgång till kök och köksutrustning och som ej kostar så mycket. Helst med lite fin natur runt om, vi hade tänkt oss bergalid som vi bor granne med men de tar ju så hutlöst mycket i hyra. Vi hade ev. tänkt oss någon fin bygdegård eller nåt.
Ja dössberget är ett alternativ, får ringa dit och höra vad de har för priser.
Tack tack!
Jag var på ett bröllop med över 60 personer i Stångtjärnsstugan förra året. Den ligger ju väldigt fint ut mot sjön. Det är ju ingen super flådig lokal, men det funkade bra trots att jag trodde att det skulle bli alldeles för trångt.
Jag gifter mig 1 juni och vi ska vara 62 pers i Rankhyttans Herrgård. Ligger mkt vackert ca 2 mil från stan, mot Hedemora. Gustav Vasa har bott där och gästerna kommer att tas emot av en man utklädd till G V och berättar Herrgårdens historia. Vickningen kommer att vara i källaren som besår av valv från 1300-talet. Vi bor kvar i sviten i herrgården och gästerna bor i ett annex. Vi har frukost och presentöppning i parken morgonen efter. Jag tror att det kommer att bli super bra. Det kommer att gå på ca 40 000 för bra mat, vin, champnge, tårta, boende för oss och värdparet, Gustav Vasa , ja allt inkluderat. Tfn till Rankhyttan, 023-770460. Hoppas att du hittar lokal att vara i.
Har börjat planera för bröllop och tittar på kostnader för detta. Vi räknar med ca 80 gäster och letar nu lokal i falun. Läste här om mässen på I13, vem kontaktar man angående att få hyra den? Och vad kostar det ungefär? Finns det fler bra tips på lokaler? Och vet ngn en bra cateringfirma i stan?
Hej Thess!
En bra catering firma är CariAnna som gör helt underbar mat, vi har ev. tänkt beställa buffé därifrån till vårat bröllop. Jag vet inga priser.
Lokaler letar vi också efter men där man gärna skulle vilja vara tar de så hutlöst mycket i hyra. Jag vet ingenting om I13 tråkigt nog, hoppas någon annan vet.
mvh Tove.
Thess!
Vi var intresserade av officersmässen på I13 när vi började planera vårt bröllop i somras.
Vi ringde till I13, där någon hänvisade oss till Vasallen (tyvärr har jag inte numret kvar).
När vi talade med Vasallen verkade det faktiskt ganska krångligt och besvärligt att få hyra där över huvudtaget, och de var inte alls intresserade av att hyra ut till någon som inte hade någon form av anknytning till regementet o.s.v.
Till slut klämde de dessutom ur sig att de inte ens visste om det var dom som skulle ha hand om lokalerna när vi väl skulle gifta oss (vi gifter oss på midsommarafton i år), så vi kunde inte boka något bestämt...
Det gick heller inte att hyra enbart lokalerna, utan man var man tvungen att köpa "hela paketet" med deras kockar, serveringspersonal och rubbet, och om jag inte minns fel erbjöd de ett kuvertpris på 380:-
(Personligen kan jag inte för mitt liv förstå varför man då skulle behöva ha nån anknytning till regementet, det blir ju som att hyra vilken vanlig festvåning som helst?!)
Det var MYCKET krångel hit och dit, och i slutändan valde vi att inte förlägga festen där, det verkade helt enkelt för osäkert, och de personer vi var i kontakt med var inte alls angelägna om att hjälpa oss, och tyvärr var de inte ens särskilt trevliga.
MEN, lokalerna är verkligen underbara, och att det var en massa krångel för oss kan ju bero på att vi ringde dem precis när ingen alls visste vad som skulle hända med I13 över huvud taget, så det är nog ändå värt att kolla upp.
Lycka till!
/Monica
Hej,
Adressen till Dalregementets officersmäss är
Kaserngården 6
791 40 Falun
Mvh
Hej, hej!
Vill åxå lägga mig i lite... *ler*
Jag har haft anknytning till regementet då det va i drift och då var det inte populärt att hyra den om man inte jobbade som officer. Vet åxå att det var svårt även på den tiden så jag kan tänka mig att det blir ännu svårare nu, när personerna inte ens är på plats.
Mässen är ju superfin...
Själv gifter jag mig nu i sommar och ska ha min fest på Björkans Pensionat i Enviken. De tar (för vårt förslag) 350:- för varje kuvert och då behöver man inte betala för lokalen heller utan den ingår automatiskt...
Annat altrenativ är Hyttstugen ute vid Carl Larsson-gården.
Lycka till alla brudar!
M.