• sara72

nagelbitare

Jag har ett stort problem..Jag har bitit på naglarna hela mitt liv o de ser förstås hemska ut! Jag har försökt allt för att sluta, men det går inte! Och jag börjar tvivla på att de nånsin kan se fina ut igen även om jag skulle lyckas sluta.. Jag vågar inte visa mina händer för NÅGON. Därför vill jag inte gå till en nagelskulptör heller för jag skäms så... Någon som har nåt tips? Vad ska jag göra?? *snyft*

• Svar på tråden nagelbitare
  • Tessius

Jag förstår hur du känner dig. Jag har också varit nagelbitare under stora delar av mitt liv. Emellanåt har jag fått ett ryck och slutat bita men eftersom jag har väldigt mjuka naglar har de brutits av igen. Nu slutade jag igen för att par månder sen och de har hållit sig hela ett tag nu.

Du ska inte skämmas för att visa upp naglarna för en nagelskulptör, de har nog sett det mesta!

När jag bestämde mig för att sluta bita på mina naglar var det svårt att hålla fingrarna borta från munnen den första tiden. MEN, jag sa till mig själv att om jag biter på naglarna kommer jag få en massa äckliga bakterier i mig och det fungerade!

Jag tycker du ska gå till en skulptör, de kan hjälpa dig!

• Titrania

Skäms inte för att gå till en skulptör! De ska ju hjälpa dig att få vackra naglar jue! ;) Var själv kronisk nagelbitare o gick till en för att få känna mig fin på avslutningsbalen! :)

• Blueberry

Jag har bitit på naglarna tills nu i april då jag bestämde mig för att nu får det vara nog... Och det funkar bara man är envis!
    Använd nagelstärkare från apoteket eller vanligt nagellack så blir de lite hårdare.. Mina naglar skivar sig lätt, men är långa nu och det ser betydligt bättre ut..
    Lycka till

• siouxie

du behöver inte börja med att gå till en skulptör.. börja med att gå o unna dej lite manikyr då o då, så kommer du nog själv att vilja behålla dina fräscha o tillfixade naglar.. och så måste man nog lägga till lite vilja att sluta oxå ;)

• *Blomman*

Det krävs väldigt mycket vilja för att sluta. Jag började bita när jag var 4 år och har försökt med allt! Jag började på allvar försöka sluta bita på naglarna i gymnasiet, men så fort en nagel gick av så började jag bita igen. Vad som har hjälpt mig är att alltid försöka ha fräscha naglar. Hur korta de än har varit så har jag målat dem, och det har fått mig att inte bita. Det är det enda som har hindrat mig från att bita, men då gäller det att sköta om naglarna hela tiden.

Nu har jag jättelånga och fina naglar, men när jag är stressad så kan jag få "återfall". Sen att jag älskar att pilla på mina naglar är nog en annan sak och har tydligen med mitt stjärntecken att göra.

• AICB

har oxå bitit på naglarna i hela mitt liv, men sluatade innan sommaren och har faktiskt inte bitit sen dess. visst går det av och så och jag sitter hela tiden och pillar på dem. tipset jag kan ge är att fixa med dem, fila dem och så för då blir det roligt att se dem bli finare. Att börja med att få dem så låga som möjligt är nog svårt eftersom de är så mjuka. men ta en bit i taget. Skäms inte heller för att gå till en manikyr, det kan nog hjälpa dig att tycka det är kul och fint med snygga naglar.

jag har nu problemet att jag vill få mina nagelkanter längre upp och vet inte hur lång tid det tar. de kan växa en bra bit utan att de går över kanten...

• siouxie

AICB
    det tar nån månad innan kanten kommer längre upp.. misströsta inte, för det kommer!! jag vet precis hur det är.. :)

• Alexia

Hej! Jag har också otroligt fula naglar och skäms för dom, men gick ändå till nagelbyggare. Har också fula korta tummar som jag hatar. Var nervös inför nagelbyggningen - men gick dit ändå, tänkandes: "Dom har säkert sett värre!" Dom som redan har snygga naglar går ju inte till nagelbyggare - bara vi som har fula, korta naglar! Så dom är VANA! =) Lycka till!

• sara72

..Tack så mkt, men jag tvivlar på att jag KAN sluta bita. Spelar ingen roll vad jag tänker eller gör. Och jag biter både i naglar, skinn o nagelband så det är verkligen ingen vacker syn. Om jag går till en nagelskulptör, hur ofta måste man gå dit o fixa efteråt o hur mkt kostar det? Finns det ens nån chans för mig att få fina naglar igen??

• Vinterbruden -04

Jag känner också igen mig. Jag har försökt sluta bita många gånger. Men i januari gjorde jag lösnaglar som jag hade (fyllde på) i en månad. Så lång tid tog det att bli av med mitt beteende att bita. Sen blev det bara flisor kvar av mina naglar eftersom jag ryckte av dem själv. Sen när de växte ut så insåg jag att med hjälp av Stop och Väx så blev det bättre och jag har idag en liten stolt kant. Med franskmanikyr så ser de mycket längre ut och jag är så nöjd! Det har tagit mig 30 år att sluta bita, men nu gör jag det bara när jag är stressad. Men då målar jag på stop och väx och så blir jag medveten om det.
    Mina naglar är mycket sköra och mesiga. jag målar dem med Malva nagelstärkare i del 1 &2, Malva Sientific nails, Nagelbandsgegga och jag pysslar med naglarna två gånger i veckan, varje måndag och fredag har det blivit. Nu är det kul och jag är stolt. Malva har tjänat en förmögenhet på mig, men deras produkter har hjälpt.

Lycka till!

• Izzy

Vinterbruden -04, du menar väl Mavala och inte malva?

• fullfart

sara 72
    på bygda naglar är svåra att bita på och få resultat:) och det kan hjälpa dig att bryta vanan. prser är varierande och dyrast första gången men sen blir det billigare.
    Efter som att du är bitare så får du gå oftare i början pga att dina naglar är så stimulerade så växer dom snabbt.
    Men tänk på att tillslut behöver du bara gå var 4-5v.
    Det ger heltklart resultat men det krävs att du går i tid och inte vänntar för länge!
    Hoppas att du hittar någon du gillar:)
    PS. bygg med gilè (inte akryl) om du väljer att bygga naglarna.

• Whiskie

Jag har oxå bitit på mina naglar i hela mitt 30 åriga liv, men när min blivande friade till mig i maj iår så bestämde jag mig för att, nä, ska den fina ringen sitta på mitt finger så nog f..n ska jag ha fina naglar. Jag bara slutade en dag och nu är de jättefina. Lite sköra, men med lite stärkande lack så har det funkat jättebra..

• ask

Ännu en nagelbitare som vill få fina naglar.
    Vad är sillnaden mellan akrylnaglar och gelénaglar? Ser man att man har gjort lösnaglar? Kan man få riktigt tunna lösnaglar? Försvagas inte den riktiga nageln som finns under lösnageln?

Svar på tråden nagelbitare