Juni 2005
Hej!
Någon fler än jag som planerar att gifta sig under juni 2005? Hur långt har Ni kommit i planeringen? Kanske kan vi utbyta tankar och erfarenheter framöver!
Hej!
Någon fler än jag som planerar att gifta sig under juni 2005? Hur långt har Ni kommit i planeringen? Kanske kan vi utbyta tankar och erfarenheter framöver!
Hej!
Tittade lite extra efter en sån här tråd. Bra att du startade den!
Vi ska gifta oss i Juni och mer än så är väl inte bestämt. Självklart har vi diskuterat och pratat om olika önskemål och lösningar. Är ju bra att ha lite klart för sig.
Men vi ska nog börja boka...har tre olika förslag, tre olika städer vi kan ha det i så det är ju dags att bestämma sig! Blir ju avgörande för resten av planering så som blommor, frisör mm.
Hur långt har du kommit?
Hej Anna_girre!
Vi har bokat kyrka och festlokal! Sen så funderar vi just nu mycket över meny och hur man vill lägga upp dagen i stort. Det viktigaste för oss är att det blir ett ROLIGT bröllop och en fest man minns!
Har ni inte sett ut nåt datum?
Här är en till som ska gifta sig i juni nästa år närmare bestämt på midsommarafton.
Jag och min sambo har bokat: kyrka, präst, kantor, fotograf, bröllopssvit och hotell att ha festen på.
Har även sett ut ringar och surfar nu runt febrilt för att bestämma vad för slags klänning jag skulle vilja ha.
Blommor vet jag på ett ungefär vad jag önskar för färger men utseendet på buketten ändrar sig nog varje dag.
Meny har vi några förslag på vad vi vill ha för mat.
Det är väl ungefär så långt vi har kommit..
Hej Löken!
Kul att en till slöt upp, hoppas på fler!
Visst är det spännande att planera och fundera! Är du den enkla typen eller mer åt prinsess-hållet med tanke på klänningen?
oj, jag är nog av den lite enklare typen.
Vill varken ha slöja, tiara, eller några krussiduller på klänningen och helst inte något släp.
Du själv då?
Vad letar du efter för klänning?
Provade faktiskt en klänning förra hekgen som jag sett på nätet. Den var mer utsmyckad än jag trott från bilderna men kände mig ändå fin i den. Hade väl tänkt mig i nåt enklare tyg och inte en variant som glittrar typ. Det här med släpet blir man ju lite snurrig på. Det är ju läckert med ett maffigt släp just under vigselakten men sen de restrerande timmarna av själva bröllopet lär det ju bli rätt krångligt! Funderar på ett mellanting...
Jag tycker det är jättesvårt att bestämma sig för en det finns ju så mycket vackert att välja på.
En riktlinje som jag har är dock att klänningen inte ska ha någon vid underkjol eftersom jag bara är 160 cm lång.
Vill inte att klänningen ska vara lika vid som jag är lång, haha.
Halloj!
Jag ska också gifta mig med min drömprins den 11/6 2005. Vi har bokat kyrka och lokal. jag har hittat en underbar två delad klänning med tunna axelband, jätte fin men endå enkel och jag ska ha slöja lång, hade inte tänkt det först men efter att jag provat en så absolut! Inbjudan har börjat ta form på dvd en liten kul grej tycker vi.
Vi ska gifta oss den 18 juni. Jag har börjat kolla lite vilken klänning jag vill ha tror att jag hittat den. Men man hinner kanske ändra sig under resans gång.
Hej på er!
Vi ska gifta oss på midsommardagen. Kyrka och festlokalen är bokade, vi har även pratat med best man, tärna näbbar och toastmastrar, vilket känns skönt att de är klara! Om två veckor ska vi ha våra föräldrar på middag och berätta om våra planer! Ska bli kul att se reaktionen på dem.
Allt annat är i planeringsstadiet!
Må väl!
11 juni här också - kyrka, klänning och lokal är bokad/köpt/bokad.
Ring håller på att smidas som bäst - vi ska prova dem imorgon för första gången.
Så kul. Har Ni bestämt ngt speciellt färgtema???
Vi var inne på ljusblått först men vinrött har börjat ta överhanden...
11 juni här.
kyrka, lokal, hotellsvit, frisör bokad.
har hittat präst, fotograf, dj men ej bokat ännu. ska prova klänningar nu på fredag och sen på onsdag. har hittat ring, men inte bestämt guldsmed. har bild på bukett, men ska diskutera det med floristen och se om man kan göra den mer personlig.
börjat skissa på inbjudningar.
Hej!
Vi ska också gifta oss på midsommardagen. Ska bli hur roligt som helst. Hoppas verkligen att festen blir rolig och trevlig.
Vi har bokat kyrka, lokal, frisör, fotograf och så har jag hängt undan en klänning. Min sambo ska ha uniform.
Vi håller på att fixa med inbjudningarna och lite annat smått och gott. Annars händer det inte så mycket.
Tycker ändå att man har ganska mycket tid på sig.
Tycker jag med (att man har gott om tid alltså). Men man kan bli lite lätt hysterisk av alla som redan har gjort allting...
Oj, vad långt alla har hunnit!
Ska gifta mig den 11 juni och har bokat kyrka och lokal... Det kändes som om det var jäääääättelång tid kvar innan jag läste alla inläggen. Dags att sätta igång kanske ;)
Hej
Vi gifter oss den 11 juni. Allt som sak bokas är redan bokat. Klänningen(Helt underbar) är köpt. likaså ringen :)Jag är en planeringsmänniska som gillar att planera och att ha framförhållning. LÄNGTAR...men det känns såå långt kvar.
Kram till er alla
Jag skrev precis en ny tråd här innan jag såg denna och detta var svaret som jag ställde så jag får svara här hos er.
Vi gifter oss 18 juni vi har bokat lokal kyrka prästen håller vi på att få kontakt med men det är svårt. Ringen är beställd klänningen är klar ja, vad har vi gjort mer... Jo vi har inskaffat inbjudnigs kort och plaserings korten de går ihop. Nu tror jag inte att vi har gjort så mycket mer
jag bara njuter av att få göra detta och längtar så att jag dör en härlig kännsla eller hur?
Vi ska gifta oss 26/6..
Har bokat kyrkan, vet nästan vart vi vill ha festen, planerar att komma iväg & prova klänning.....
Luskar även runt bland vänner & bekanta om man kan hitta tex någon som är bra på foto så att man slipper dyra pengar som kan användas till något roligt!
När jag tittar runt här känner jag mig lite efter, men har kommit ganska långt i att tjata ihjäl min M2B
Lycko önskninar till alla juni brudar (alla andra oxå)& hoppas att vi alla får ett lyckat slut på våran färd mot altaret......
oj vad många som ska gifta sig den 11 juni! Vi gifter oss 4 juni.
Kyrkan är bokan, lokalen likaså, catering är så gott som bokad, vi ska eventuellt träffa honom nästa helg och "spika". Klänningen sprang jag på för några veckor sedan... Det var inte riktigt meningen att köpa så snabbt, var bara inne och "spånade" och hittade drömklänningen! Vad kunde jag göra..
När vi satt och klurade över fotograf och dyligt kom vi på att vi har en kompis som är jätteduktig på att fotografera så vi frågade henne och hon tyckte att det skulle bli superkul, roligt!
Eftersom vi kommer att gifta oss ca 40 mil hemifrån känns det som att man får vara ute i ´rätt god tid.. Vi ringer och kollar med folk vi är intresserade av, sedan bokar vi möte med alla under en och samma helg och "betar" av efter hand.
Ska ni göra inbjudningar och sånt själva??