• Li_Ni

Erfarenhet av Eklundshof?

Tänkte bara höra om någon har erfarenhet av bröllopsfest på Eklundshof? Har funderingar på att ha vår fest där...

• Svar på tråden Erfarenhet av Eklundshof?
  • Pajen

Vi hade vår fest där. Vi var sådär nöjda!

• Ananas

Jag mailade till dem för en förfrågan ang priser mm för snart två veckor sedan och har inte fått svar än... Dåligt!!!

Däremot verkar de ha det väldigt fint och de som jag har hört har haft fester och liknande där har varit väldigt nöjda.

• Pajen

Se till att få ALLT skriftligt från början. EXAKT vad som ska ingå osv till det pris ni fått ... Vårt pris steg väldigt mycket helt plötsligt och vi fick bråka ganska mkt för att få det vi lovades från början.

• Li_Ni

Var där och tittade och pratade med dem i torsdags. Jo, stället verkar väldigt trevligt. Bra att veta där om priset.

Pajen: Vilket j-la sätt av dem att ändra priset för er! Det är lätt att vara efterklok, egentligen vet man ju att man ska ha skriftligt på allt, men det är inte alltid man tänker på det... Hur var de annars? Var maten bra? Var serveringspersonalen proffesionell? Höll de vad de hade lovat i övrigt?

• Pajen

Li_Ni: Jag har ganska mycket att säga om hur allt det där sköttes... Det är inte utan att jag flera gånger faktiskt ångrade att vi valt dem. De gav ett mkt proffsigt bemötande första gången vi var där, fick se dukad lokal och allt. Lokalen var för övrigt helt fantastisk tycker jag!! Men, som sagt så fick vi, trots att vi efterfrågade det inget skriftligt på vad som ingick, och när vi var där på vår slutgiltiga träff (som blev uppskjuten ett par gånger) så var det inte samma person vi fick träffa. Det lät då som att det som tidigare var bestämt gällde trots att vi pratat med en annan person då. Åter igen ett mkt trevligt bemötande men gissa om jag höll på att svimma när vi EN VECKA innan bröllopet får en faktura på nästan 8000:- mer än vad vi hade kommit överrens om. Det är det sista man behöver... Nu fick vi ju tillslut det pris som vi först blivit lovade men jag måste säga att det satt långt inne. Det var ett par oroliga dagar som jag helst hade varit utan.

Maten var mycket god, förrätten var iofs inte riktigt som vi fått beskriven men den smakade mkt bra.
    Tårtan var inte riktigt vad vi tänkt oss, men den var mkt god den med. Dock så skrattar vi gott åt fotona på den, den ser inte riktigt klok ut ... *fnissar* Personalen uppträdde mycket proffisionellt under middagen, dock fick jag höra att vår DJ inte fått ett trevligt bemötande av dem.

Vad kan jag säga mera ... Svårt att komma på allt såhär på rak arm, det har ju gått ett par månader. Fråga gärna mer så ska jag se om jag kan svara.

Men som sagt, det absolut viktigaste är att inte låta er luras av att det inte finns någon aktuell meny med priser eller att det är klart att de kommer ihåg vad som sagts. ALLT SKRIFTLIGT!!

Vi bodde på hotellet och det var jättebra och bekvämt att gå direkt från festen! Dock fanns det bara enkelsängar så man trillade lätt ner i "springan" mellan när man försökte skjuta dem samman. God frukostbuffé.

• Li_Ni

Tusen tack för ditt uttömmande svar Pajen! Det är väl värt att tänka på. Känner igen det där med att det inte är de aktuella menyerna och att priserna på hotellet kan komma att ändras osv. Ska kolla upp alternativa ställen. Kommer dock inte på så många som har vackra lokaler och ligger sådär bra till. Där är iof Hammarskogs herrgård som ligger otroligt vackert till, men det är ju en bit att transportera folk dit...

Vilken lokal var ni i Pajen? Beställde ni tårtan genom Eklundshof? När vi pratade med dem om tårta lät det som om man kunde ha ganska specifika önskemål (vi tänkte i så fall be dem ta tårta från något speciellt bageri - vet ännu inte vilket) alternativt ta med sig egen tårta (men då får man ändå betala Eklundshof serveringsavgift). Beställde ni DJ:n genom Eklundshof?

• Pajen

Li_Ni: Har du en mail jag kan maila dig på? Du kan få se lite bilder då om du vill. På tårtan bla *hmpf* om du lovar att inte garva.

• Pajen

Vi var förresten i Markan. Och vi bokade inte DJ genom Eklundshof. Vi bokade de otroligt proffsiga och trevliga JB Light www.jb-light.com som jag verkligen kan rekommendera!

• Li_Ni

Hej Pajen! Du får jättegärna skicka bilder till mig. Lovar att inte skratta åt eran tårta (möjligen fnissa lite för mig själv )Skicka till lina74nilsson@hotmail.com

Själv har vi bokat Mässen (den minsta lokalen) - vi blir nog bara drygt 50 pers på festen.

• Kill Bill

Jag har varit på två bröllop på Eklundshof, Brunnspaviljongen. Båda har jag som gäst uppfattat att allt varit bra. Båda gångerna var vädret bra och det gör ju sitt till men jag är en ganska kräsen gäst och har varit på många liknande ställen och jag måste säga att jag tyckte att de skötte allt mycket proffsigt.

Alla tycker väll att olika saker är viktigt. Jag är av åsikten att maten är det allra viktigaste och båda gångerna jag var där var maten perfekt.

Nu har jag bokat mitt eget bröllop på Eklundshof. Tyvärr kan vi inte vara i brunnspaviljongen eftersom den var för liten. Hittintills har jag bara blivit trevlig bemött och allt har gått helbra.

Jag får väll återkomma efter bröllopet i februari och berätta hur allt gått...

ps. på ett av bröllopen jag var på gifte sig i parken på Eklundshof. Att rekommendera på sommaren.

• Pajen

Har mailat dig nu Li_Ni, tårtan finns i din inbox!

• Pajen

Alla våra gäster var också jättenöjda, och jag tycker också att själva festen var jättebra. Det var med bemötandet innan som vi var lite halvnöjda med! Vi hade också underbart väder, fördrink på altanen.

• Pajen

Li_Ni: Har inte hunnit maila dig igen. Ska försöka hinna ikväll, annars så kommer det först efter helgen!

/Pajen

• Li_Ni

Pajen: Det är lugnt. Ta den tid du behöver. Det är ingen brådska - det är ju ett tag kvar tills att vi ska gifta oss...

Svar på tråden Erfarenhet av Eklundshof?