• Cassiopeija

Nån som har tips på bra stay ups?

Hej

Jag ska på bröllop om en vecka och ska då ha en klänning som är ganska figurnära. Problemet är att jag tycker strumpbyxor syns för mycket (alltså linningskanten) så jag tänkte ha stay ups istället. Jag har aldrig nånsin använt det förut så om någon har ett tips på bra prisvärda stay ups skulle jag bli glad!

• Svar på tråden Nån som har tips på bra stay ups?
  • drömmande sambo

Hej!
    Jag har själv haft svårt att hitta bra stay up´s men nu har jag hittat både på Lindex som är bra (deras eget märke) och och på Twilfit. Twilfits är lite dyrar, men snäppet bättre tycker jag. Lycka till!

• Cassiopeija

Tack för tipset, drömmande sambo!

• gabbe

Jag använder bara stay ups, brukar faktiskt köpa på ica. Dom är helt ok. Tycker inte att man behöver lägga så mycket pengar på dom, dom håller inte längre i alla fall.

• Tant Pernilla

Jag köpte mina på Debenhams. De var lite lyxigare (=dyrare) men väldigt fina. Fanns i både vitt och champagne. Och hade en liten blå rosett på sig, så det blå blev kirrat också!

Åhléns har också vita stay ups. De är prisvärda, men jag har inte hårdtestat dem.

• Havsviol

Kapp Ahl har bra stayups. Köper mina där. Tycker de är jättefina och hållbara

• Cassiopeija

Tack tack. Alla har angett olika affärer... Det borde betyda ren otur om jag kommer hem med ett par dåliga...

• drömmande sambo

Cassiopeija: Jag tror säkert att du lyckas... Vet ju inte hur du ser ut, men om man är som jag väldigt lång kan det vara bra att fråga i affären hur de är storleksmässigt. Jag får köpa mycket större storlek (46-48) än vad jag har i vanliga fall (38-40) på just strumpbyxor för att de ska räcka till på längden, men de sitter uppe utan problem ändå... Bara ett tips...

• Cassiopeija

Tack. Nu är jag iofs bara 1,65 men nån storlek större kanske man ska ta ändå. Jag får fråga helt enkelt...

• Lillan2

Eftersom du aldrig haft stay-ups förr så vill jag varna för risken att de trillar ner (mkt pinsamt i fel situation). Mot detta gissel har jag ett "husmoders-knep"! Fukta klisterremsan med lite vatten när du tar på dig stay-upsen, då sitter de som berget.

• Tant Pernilla

Vilket bra knep, Lillan2!

• Cassiopeija

Tack för det Lillan 2!

• Anci

Dim up. Det är nästan de enda som fungerar för mig som har väldigt smala ben.

• Meddelande borttaget
  • Cassiopeija

Jag tänkte bara tala om vilka stay-ups det blev till slut om nån undrar.

Det blev Twilfit och de satt jättebra hela kvällen (utan vatten på kanten)! De kan rekommenderas alltså!

Svar på tråden Nån som har tips på bra stay ups?